گفت‌وگوی تلفنی اوباما و نتانیاهو دربارهٔ‌ ایران

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو در یک گفت‌وگوی تلفنی دربارهٔ‌ ایران و بعضی مسایل دیگر گفت‌وگو کردند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دربارهٔ‌ تحولات اخیر مربوط به ایران، مذاکرات اسراییل – فلسطین و دیگر مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا،  کاخ سفید بدون این‌که به جزییات بیشتری اشاره کند افزود که اوباما و نتانیاهو توافق کردند که به هماهنگی‌های نزدیک خود در زمینه‌ پاره‌ای از مسائل امنیتی ادامه دهند.

چهارشنبه هفته قبل نیز جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در رم با نتانیاهو دیدار و دربارهٔ‌ مسائل امنیتی منطقه‌ای به ویژه برنامه هسته‌یی ایران با وی گفت‌وگو کرد.

دور اخیر گفت‌وگوها و مذاکرات با رژیم صهیونیستی بخشی از تلاش‌های دولت اوباما برای رفع نگرانی‌های این رژیم دربارهٔ‌ تعامل دیپلماتیک آمریکا و ایران تلقی می‌شود.

واشنگتن از تغییر لحن ایران و تلاش‌های دیپلماتیک دولت تازه حسن روحانی رییس‌جمهور ایران که تمایل خود را به تعامل دیپلماتیک با غرب به منظور حل موضوع هسته‌یی ایران ابراز کرده است استقبال کرده است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.