گفت‌وگوی تلفنی جان کری و محمود عباس

۱۵ام بهمن ،

وزیر امور خارجه آمریکا با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد؛ گفت‌وگویی که محور آن به نقل از «نبیل ابو ردینه»، تحولات فلسطین بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نبیل ابو ردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دربارهٔ ضرورت ملاقات مستقیم طرفین در آینده نزدیک برای بررسی موضوعات و عوامل مختلفی که بتواند به پیشبرد روند مذاکرات کمک کند، گفت‌وگو کرد.

ابو ردینه افزود، جان کری خطاب به محمود عباس یادآور شد، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا توجه ویژه‌ای به پیشبرد روند صلح و پشتیبانی از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای حل مناقشه فلسطین دارد.

جان کری در گفت‌وگوی تلفنی با عباس اظهار کرد که دولت آمریکا از مشکلات اقتصادی مردم فلسطین آگاهی کامل دارد.

ابو ردینه تصریح کرد، محمود عباس نیز انتخاب جان کری را به عنوان وزیر امور خارجه تازه آمریکا به وی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد طرفین در آینده نزدیک با هم دیدار کنند.

گفت‌وگوی تلفنی جان کری با محمود عباس اولین تماس میان دولت تازه واشنگتن با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از زمان پیروزی مجدد باراک اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.

جان کری پیش از این به عنوان رییس کمیسیون روابط خارجی سنای آمریکا چند بار با محمود عباس دیدار کرده بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.