گلشیفته فراهانی در جشنواره عرب ها ! + تصاویر

هیات داوران جشنواره ابوظبی در یک اقدام سیاسی به فیلم یک خانواده محترم و گلشیفته فراهانیجایزه اهدا کرد.به گزارش خبرنگار مهر جشنواره فیلم ابوظبی در شب جمعه، جایزه مروارید سیاه برای فیلم های بلند در برنامه های خود را به یک خانواده محترم، در بخش جنبی جشنواره با نام افق‌های نو داد.
دنیا مال ما نیست، ساخته مهدی فلیفل از فلسطین جایزه مستند را از آن خود کرد. این فیلم درباره اردوگاه پناهندگان فلسطینی در لبنان است.
در بخش فیلم کوتاه فیلم واکسن شماره ۹ به کارگردانی ایار سعید از آرژانتین برگزیده شد.
بهترین بازیگر مرد و زن نیز به ترتیب به سورین مالینگ از دانمارک به خاطر بازی در فیلم گروگانگیری و گلشیفته فراهانی برای بازی در سنگ صبور عتیق رحیمی انتخاب شدند.
گائل گارسیا برنال، بهترین بازیگر نقش اول مرد در رقابت های روایت برای بازی در یک درام سیاسی را به دست آورد.
کارگردان ۱۰۳ ساله پرتغالی مانوئل د الیویرا نیز با فیلم گبو و سایه‌اش برنده جایزه ویژه هیات داوران در بخش مسابقه داستانی شد.
کلودیا کاردیناله بازیگر مشهور سینمای کلاسیک جهان و سوسن بدر مجری معروف مصری دو مهمان ویژه این جشنواره بودند. نیکی کریمی نیز به عنوان داور بخش اصلی در این جشنواره حضور داشت.
یک خانواده محترم به گفته محمد آفریده تهیه کننده آن محصول مشترک ایران و فرانسه است و حضورش در این جشنواره که شهرت ضدایرانی دارد از سوی تهیه کننده فرانسوی بوده است.
پیش از این مسعود بخشی کارگردان فیلم و آفریده طی مصاحبه هایی جداگانه با رسانه های ایرانی اعلام کردند که در این جشنواره شرکت نکرده اند و حضور فیلم بدون هماهنگی با آنان بوده است.
این در حالی است که امروز سیمافیلم از این فیلم شکایت کرده که از نام این مرکز در تیتراژ فیلم سوءاستفاده شده و سیمافیلم به هیچ وجه تهیه کننده کار نیست. آفریده در پاسخ به سیمافیلم به قراردادی در این زمینه اشاره کرده اما هنوز آن را ارئه نکرده است. 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.