گله شهروندان از شهریه مهدها

امروزه مهدهای کودک به مکانهای علمی همچون مدارس تبدیل شد و کودکان بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند اماخیلی از خانواده ها هم به دلیل هزینه های بالا از بردن کودک خود به مهدهای کودک سرباز می زنند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران:

در این میان تفاوت های بسیاری نیز بین مهدها مشاهده می شود، به طور مثال تعرفه ها در مهدهای پایین شهر با مرکز یا شمال شهر تفاوت های بسیاری دارد و این در حالی است  که تعرفه ای که از سوی سازمان و نهاد مربوطه اعلام می شود در سراسر کشور یکسان است.

خانم ریاضی با بیان اینکه حدود ۲ سال ایست که از جنوب تهران به سمت شمال غرب تهران آمده ایم گفت: زمانی که در پایین شهر زندگی می کردیم هزینه مهد کودک فرزندم با همه کلاسها حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان بود اما در حال حاضر ماهیانه حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان هزینه مهد کودک پرداخت می کنیم.

خانم ملکی کارمند، با اشاره به اینکه هزینه مهد کودک پسرم نیم بیشتری از حقوقم را شامل می شود، گفت: بخاطر هزینه بالای مهد کودک مجبور شدم پسرم را نزد مادرم نگه دارم و به مهد نفرستم.

اما در حالی که گله و شکایت شهروندان خصوصا مادران کارمند سر به فلک می کشد، مسئولین خبر از افزایش شهریه ها را می دهند و اذعان دارند که این شهریه ها با افزیش خیلی کمی مواجه هستند.

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه افزایش تعرفه های مهد کودک ها کمتر از نرخ تورم است، عنوان کرد: مهدهای کودک فقط با افزایش ۱۰ درصدی روبرو می شوند.

وی افزود: این شهریه ها در هر استان با توجه به شرایط همان جا و در تهران نیز بر اساس مناطق تعیین می گردد./ف

گزارش از ندا فاضلی


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.