گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ شد

۲۷م دیماه ،

سرمربی پیشین تیم بارسلونای اسپانیا به عنوان سرمربی فصل بعد تیم بایرن مونیخ انتخاب شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ وبسایت اطلاع رسانی باشگاه بایرن مونیخ آلمان، جوزپه گواردیولا را به عنوان سرمربی فصل بعد این تیم و جانشین یوپ هینکس معرفی کرد.

گواردیولا که پیشنهادات فراوانی از تیم های مختلف از جمله چلسی و منچستر سیتی از انگلیس و آث میلان ایتالیا را داشت سرانجام تصمیم گرفت به عنوان سرمربی فصل آینده کار خود را در بوندس لیگای آلمان و تیم بایرن مونیخ دنبال کند.

جوزپ گواردیولا آی سالا  معروف به پپ گواردیولا متولد ۱۸ ژانویه ۱۹۷۱ در بارسلونا اسپانیاست و در پست هافبک دفاعی در تیم بارسلونا بازی می‌کرد.

گواردیولا در ۲۱ ژوئن ۲۰۰۷ از سوی خوان لاپورتا به مربی گری بارسا برگزیده شد اولین حضور گواردیولا به عنوان سرمربی در تیم بارسلونا در سومین دور مقدماتی جام باشگاه‌های اروپا در فصل ۹-۲۰۰۸ برابر تیم ویسلا کراکوو لهستان بود که با چهار گل به سود بارسا خاتمه یافت. 

گواردیولا طی چهار سال حضور روی نیمکت بارسلونا به عنوان سرمربی چهارده عنوان قهرمانی در جام های مختلف از جمله لالیگای اسپانیا، جام حذفی و سوپر کاپ اسپانیا، لیگ قهرمانان اروپا، سوپر جام اروپا و رقابتهای جام باشگاه های جهان را به دست آورد و در سال ۲۰۱۲ با کناره گیری از سرمربیگری بارسا جای خود را به دستیارش تیتو ویلانوا داد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.