گواهی پرداخت بدهی زنجانی جعلی از آب درآمد/ پرداخت رشوه یک میلیون دلاری به بانک مرکزی تاجیکستان

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بابک زنجانی با پرداخت رشوه یک میلیون دلاری از بانک مرکزی تاجیکستان یک گواهی جعلی گرفته که بدهی خود به ایران را پرداخت کرده است.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز، امیرعباس سلطانی اظهار داشت: جلسه‌ای با وزیر نفت داشتیم و هم از وزیر نفت و هم از مسئولان بانک مرکزی پیگیری کردیم و مشخص شد تاکنون هیچ پولی از سوی آقای بابک زنجانی به حساب دولت واریز نشده است.

وی افزود: آقای زنجانی یک گواهی از بانک مرکزی تاجیکستان ارائه کرده مبنی بر اینکه تمامی بدهی خود به دولت ایران را در این کشور به حساب بانک مرکزی ایران واریز کرده است اما با پیگیری‌های مجلس مشخص شد حتی یک ریال هم به حساب دولت ایران واریز نشده و گواهی صادرشده نیز با پرداخت یک میلیون دلار از سوی آقای بابک زنجانی صادر شده که حالا اسم این پول را می‌خواهند رشوه بگذارند یا هر چیز دیگر، اما این گواهی جعلی است.

این عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه پیش از این ادعاهای بابک زنجانی چیز دیگری بود، گفت: در جلسه‌ای که سه ماه پیش با آقای زنجانی داشتیم، وی با ارائه یک سری گواهی مدعی بود نه‌تنها بدهی‌های خود به دولت ایران را پرداخت کرده بلکه اعلام می‌کرد حدود ۲ هزار میلیارد تومان نیز طلبکار است، حالا چطور شده که حرف خودش را پس گرفته و با ارائه گواهی جعلی مدعی پرداخت بدهی خود به دولت ایران است؟!

سلطانی در پاسخ به اینکه سرانجام این پرونده چه می‌شود، تصریح کرد: ما به‌جد پیگیر این پرونده هستیم و باید هرچه زودتر آن را تعیین تکلیف کنیم.

نماینده مردم بروجن در مجلس نهم با بیان اینکه این آقا همه را به تمسخر گرفته و دارد همه را بازی می‌دهد، گفت: باید زودتر این قضیه را به صحن علنی مجلس بیاوریم تا مشخص شود اصل جریان چیست و چه‌کسانی از این فرد حمایت می‌کنند.

وی با تأکید بر “پرونده بابک زنجانی را به صحن مجلس می‌آوریم” خاطرنشان کرد: تا این قضیه به صحن مجلس نیاید ابعاد آن مشخص نمی‌شود و قطعاً بعد از بررسی لایحه بودجه، یکی از اولویت‌های ما طرح این پرونده در صحن علنی مجلس است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.