گوشت قرمز بخوریم یا نخوریم؟

تغذیه > توصیه‌ها و آداب  – 
متخصصان استرالیایی ادعا کردند زنانی که مصرف گوشت قرمز را قطع می‌کنند بیشتر مستعد اختلالاتی چون اضطراب و افسردگی هستند.

به گزارش ایسنا، طبق بررسی‌های انجام شده از سوی متخصصان دانشگاه دی کین در استرالیا زنانی که گوشت قرمز نمی‌خورند دو برابر بیشتر به اضطراب و افسردگی مبتلا می‌شوند. این مطالعه روی بیش از هزار زن نشان داد قطع مصرف گوشت قرمز به طور کامل و استفاده صرف از گوشت مرغ و ماهی آن طور که تصور می‌شود در سالم ماندن این زنان تاثیر ندارد.

به گزارش ای بی سی، فلیس جاکا از متخصصان این مطالعه می‌گوید: ما ابتدا تصور می‌کردیم که گوشت قرمز با ایجاد خطرات جدی برای سلامتی توام است اما در نهایت آزمایشات اخیر ما تفاوت مهمی را در این زمینه نشان داد.

این کارشناسان نتیجه گرفتند که مصرف متعادل گوشت لخم قرمز که حدود ۳ تا ۴ تکه کوچک به اندازه کف دست در هفته است،‌ برای سلامت کلی بدن و کمک به مقابله با افسردگی و اضطراب در زنان مهم و مفید است.

گوشت لخم قرمز و البته نه گوشت‌های فرآوری موجود در فست فودها، حاوی سطح بالایی از ریز مغذی‌ها شامل اسیدهای چرب امگا – ۳ است که برای حفظ سلامت جسمی و روانی حیاتی هستند.

بعلاوه گوشت قرمز حاوی پروتئین‌هایی است که حس گرسنگی را برطرف می‌کند و به انسان احساس شادی می‌بخشد.  این ماده غذایی منبع غنی از ویتامین b‌ است که به شما انرژی می‌بخشد. در عوض گوشت‌های فرآوری شده مثل همبرگر،‌ بیکن و سالامی و انواع سوسیس و کالباس‌ها مملو از چربی بوده و عامل ابتلا به امراض مزمن مثل سرطان هستند.

اخبار اخبار سلامت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.