گوشت ماهی دوای درد بسیاری از بیماری‌ها

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه معتقد است مصرف ماهی تا حد بسیاری در پایین آوردن میزان چربی و کلسترول خون موثر بوده و از بسیاری بیماری‌ها از جمله قلبی و سردردهای میگرنی پیشگیری می‌کند.

زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با فارس در مورد مزایای مصرف ماهی در سفره خانوار خاطرنشان کرد: گوشت ماهی پروتئین مرغوب با قابلیت هضم آسان و ضریب هضمی ۹۶درصد دارد و به سبب وجود امگا-۳ این ماده غذایی میزان چربی و کلسترول خون را پایین می‌آورد.

به گفته این متخصص تغذیه تحقیقات نشان داده با کاهش یک درصدی کلسترول خون، میزان احتمال بروز بیماری‌های قلبی دو درصد کاهش می‌یابد.

وی به خانواده‌ها پیشنهاد کرد تا مصرف ماهی را در دستور غذایی قرار دهند چرا که بر اساس نتایج مطالعات انجام شده مصرف ماهی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی مانند تصلب شرائین، فشارخون بالا، ایست قلبی و حملات قلبی بسیار موثر است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه گفت: همچنین تحقیقات نشان داده که مصرف ماهی در پیشگیری از سردردهای میگــرنــی، اختــلالات کلیوی، سرطان‌های پستان و پروستات، آرتریت روماتیسمی، بیماری‌های پوستی، اختلال حافظه و بیماری‌های تنفسی از قبیل آسم بسیار موثر است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: گوشت ماهی حاوی ۷۵ درصد آب، ۱۹درصد پروتئین، ۵درصد چربی و مواد معدنی است. میزان چربی در انواع ماهیان از یک تا ۱۰ درصد متغیر است که در نسوج به خصوص در کبد ماهی ذخیره می‌شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.