گوگل بدنبال جایگزینی برای پسورد میگردد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

گوگل در حال کار بر روی پروژه ای ست که بتوان بدون پسورد و تنها با استفاده از نشان دادن حلقه، ساعت،
گوشی یا علامتی مخصوص، وارد سیستم عامل کروم شد.
 
ChromiumLogo_Snapseed
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گوگل در حال کار بر روی پروژه ای ست که به این سوال پاسخ می دهد؛ کاربران سیستم عامل کروم چگونه می توانند دستگاه های خود را قفل یا فعال کنند؟ پاسخ تیم کرومیوم برای این سوال API تازه کروم است با نام "کروم، پنجره ای بسته برای حریم شخصی تان".
 
برای اولین بار فرنسیس بیفورت، بینیانگذار و پدید آورنده کرومیوم متن باز گوگل، API ها (برنامه رابط برنامه ریزی) را کشف کرد. فرنسیس بیفورت کدنویسی کرومیوم را اینگونه تعریف می کند " این برنامه رابط برنامه نویسیِ کروم، (پنجره ای بسته برای حریم شخصی تان) به شما این امکان را می دهد تا از نرم افزار ها برای کنترل قفل صفحه ی سیستم عامل کروم استفاده کنید. همچنین این برنامه شامل فایل ها و پرونده هایی که در گوگل به اشتراک گذاشته اید نیز می گردد." و اینجاست که این موضوع جالب می گردد.
 
همانطور که از اسم این API پیداست، هدف این API آن است که کاربران بتوانند صفحه خود را در سیستم عامل کروم قفل و یا فعال کنند. همچنین این امکان را به کاربر می دهند تا بدون باز کردن صفحه بعضی از برنامه ها را اجرا کند برای مثال پیام های خود را بخواند.
 
connected Google is building password free locking and unlocking into Chrome OS; use a phone, ring, watch, or badge instead

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.