گوگل وابستگی مرورگر کروم به افزونه‌های فلش را کاهش می‌دهد

این فناوری در واقع یک استاندارد ارتباطی زنده است که از طریق آن می‌توان فایل‌های صوتی و تصویری دارای کیفیت عالی (اچ دی) را به صورت تحت وب پخش کرد.

همکاران سیستم – گوگل تلاش می‌کند فناوری‌های نوین دیگر را جایگزین افزونه‌های فلش کند.

شرکت گوگل قصد دارد وابستگی مرورگر کروم خود به نرم‌افزار فلش را کاهش دهد. بزرگ‌ترین غول جستجوگر جهان می‌کوشد فناوری‌های نوین را جایگزین استفاده از افزونه‌های فلش (پلاگین) کند.

به نقل از وب سایت zdnet، گوگل قصد دارد در نسخه‌های آتی مرورگر کروم برخی فناوری‌های نوین را جایگزین افزونه‌های مورد نیاز برای پشتیبانی فایل‌های ویدئویی و صوتی کند.

گوگل که از چندی پیش تصمیم گرفته وابستگی خود به فلش را کاهش دهد، جدید‌ترین نسخه کروم را طوری طراحی کرده که برای پشتیبانی از وب‌کم و میکروفون نیازی به افزونه‌های فلش ندارند.

شرکت گوگل در نسخه جدید مرورگر کروم از فناوری وب آر تی سی (WebRTC) استفاده کرده است.

این فناوری در واقع یک استاندارد ارتباطی زنده است که از طریق آن می‌توان فایل‌های صوتی و تصویری دارای کیفیت عالی (اچ دی) را به صورت تحت وب پخش کرد.

این فناوری در اصل متعلق به شرکت گوگل است، اما شرکت‌های موزیلا و اپرا نیز از توسعه آن پشتیبانی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، شرکت گوگل انتظار دارد فناوری وب آر تی سی تا قبل از پایان سال جاری توسط مرورگرهای فایرفاکس موزیلا و اپرا مورد استفاده قرار گیرد و به فاصله کوتاهی بعد از آن در مرورگرهای ویژه فناوری‌های همراه نیز از آن استفاده شود.

نرم افزار فلش که برای پخش فایل‌های ویدئویی بر روی مرورگرهای اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، متعلق به شرکت ادوبی است.

گوگل در حالی تصمیم گرفته وابستگی مرورگر خود به فلش را کاهش دهد که شرکت ادوبی مدتی قبل اعلام کرد از نسخه‌های بعدی سیستم عامل اندروید پشتیبانی نخواهد کرد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.