گیلان ظرفیت فراموش شده توریسم روستایی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با توجه به موقعیت جغرافیایی استان گیلان استفاده از فن اوری به همراه برنامه ریزی می‌توان در این استان را در توریسم روستایی حائز رتبه اول کند.

سپیده آشفته پور، کارشناس میراث فرهنگی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت استان گیلان در توریسم روستایی گفت: استان گیلان به سبب قرارگیری در دو مرز خشکی و دریا از ظرفیتهای فراوان توریسم طبیعی به ویژه روستایی برخوردار است.
وی گفت: قرارگیری برخی روستاهای این استان در کنار ساحل دریا سبب تلفیق دو سطح از گردشگری ساحلی و روستایی شده است که وجود یک برنامه ریزی مدون می تواند صرفه اقتصادی این دو سطح از گردشگری را دو چندان کند.
این کارشناس با بیان اینکه توریسم روستایی گیلان به دلیل شرایط محیطی نیازمند فن آوری است اظهار داشت: استفاده از نرم افزارهای موجود بر روی تلفن همراه و سامانه gprs , gps سبب افزایش امنیت گردشگران می شود.
آشفته پور تاکید کرد: تقویت زیرساختهای بخش توریسم در روستاها از جمله راهها و تبلیغات از نیازهای توسعه گردشگری روستایی است که دولت با مشارکت بخش خصوصی می‌تواند از عهده این مهم برآید.
وی در پایان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان گیلان استفاده از فن ‌آوری به همراه برنامه ریزی می‌تواند این استان را در  توریسم روستایی حائز رتبه اول کند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط :

موزه های سراسر کشور تعطیل می شود
برای زیرساخت های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری هزینه شد
عرضه کماج ۱۴۴ متر مربعی در جشنواره تابستانی همدان
سرقت مجسمه‌های تهران؛ رازی که سر به مهر ماند!
مرمت آثار تاریخی آسیب دیده از زلزله در اهر تا پایان شهریور به اتمام می رسد


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.