یارانه مختص مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی است

به گزارش خبرنگار اچتماعی ایرنا ‘مصطفی سراج’ شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید جمعی از مسوولان سازمان بهزیتسی کشور از مجتمخ توانبخشی وردآورد افزود: البته مسلم است که این یارانه ها پاسخگوی نیاز معلولان و هزینه های بسیار زیاد نگهداری آنان نیست.

وی با بیان این که هزینه نگهداری یک معلول جسمی حرکتی ماهانه بیش از ۱۰ میلیون ریال است گفت: این درحالی است که مبلغ یارانه اختصاص داده شده تنها دومیلیون ریال برای هر یک از این افراد است.

وی گفت: ما هم بر این مساله تاکید داریم که اعتبارات تخصبص یافته به مراکز توانبخشی بهزیستی همسو با نیازهای معلولان به ویژه آن دسته که با مشکلات عقب ماندگی ذهنی یا معلولیت شدید هستند ، نیست.

وی ادامه داد: یارانه به مراکز دولتی سازمان بهزیستی تعلق نمی گیرد و به همین دلیل ما در تلاشیم تا اعتبارات کافی را برای تامین هزینه های نگهداری معلولان فراهم کنیم.

جمعی از مسوولان سازمان بهزیستی کشور شامگاه چهارشنبه و همزمان با دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان با حضور در مجموعه توان بخشی وردآورد که به نگهداری دختران معلول و عقب مانده ذهنی پنج تا ۴۰ ساله اختصاص دارد از بخش های مختلف این مرکز که در کیلومتر ۱۸ جاده مخصوص کرج واقع شده بازدید کردند.

بر اساس این گزارش برنامه ضیافت الهی افطار نیز در کنار این بازدید تدارک دیده شده بود.

در این بازدید اقشار مختلف مردم و خیرین از نزدیک با فعالیت های سازمان بهزیستی در خصوص نگهداری کودکان عقب مانده ذهنی و همچنین عملکرد مجموعه توانبخشی آشنا شدند.

سازمان بهزیستی در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مددجو و معلول را در حوزه توانبخشی نگهداری می کند.

شبک**۹۱۳۴ **۱۵۴۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۵۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.