یارانه نان صرف خرید گندم از کشاورزان می شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه نوبت عصر بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۹۱، نمایندگان مجلس با تصویب بندی از این لایحه مقرر کردند شرکت های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی که در حال واگذاری هستند و یا در فهرست واگذاری قرار دارند موظفند از قوانین و مقررات ایثارگران تبعیت کنند.

نمایندگان مجلس همچنین در بند دیگری مصوب کردند کلیه شرکت های دولتی موضوع ماده ۲ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین شرکت های دولتی موضوع بند ۳ ماده ۱۸ قانون اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، مشمول مقررات مواد ۳۱، ۳۹ و ۷۶ قانون محاسبات عمومی کشور باشند. در شرکت های دولتی که طبق احکام قانونی مربوط مشمول مقررات عمومی نیستند مدیر امور مالی شرکت، حکم ذیحساب شرکت را دارد که توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی منصوب می شود.

نمایندگان مجلس با تصویب بند دیگری مقرر کردند در اجرای ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی بانک مرکزی از طریق بانک های عامل مکلف است تسهیلات لازم را برای خرید تولید داخلی تا سقف ۴۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک ها تا قبل از شروع فصل برداشت در اختیار کارخانه های آرد بخش خصوصی و شرکت های تعاونی روستایی قرار دهد.

شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز موظف شد با رعایت ماده ۱۱۰ قانون برنامه توسعه گندم خریداری نشده را با قیمت تضمینی خریداری و با احتساب هزینه های جانبی در اختیار بخش خصوصی و کارخانجات قرار دهد.

منابع مورد نیاز برای خرید گندم از محل اعتبارات یارانه نقدی نان به حساب تنخواه گردان در اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار می گیرد. شرکت مزبور موظف است در پایان هر ماه وجوه تنخواه دریافت شده را از محل فروش گندم خریداری شده به خزانه داری کل کشور واریز نماید.

نمایندگان مجلس با تصویب بند دیگری مقرر کردند اوراق مشارکت وزارتخانه های نیرو، نفت، راه و شهرسازی، دفاع، ارتباطات، صنعت و جهاد کشاورزی که تا سقف ۱۵۰ هزار میلیارد ریال منتشر می شود قابل واگذاری به پیمانکاران، مشاوران و سازندگان نیز باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.