یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر رضوی برگزار می‌شود

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

معاون هنری وزیر ارشاد:

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر رضوی خبر داد و گفت: دبیر این جشنواره طی هفته جاری معرفی می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: تئا‌تر از ابتدای جشنواره‌های فرهنگی هنری امام رضا (ع) جزو برنامه‌های این جشنواره بوده است.

او ادامه داد: تاکنون از سال ۱۳۸۲ تا ، ده دوره از این جشنواره برگزار شده است، اما سال گذشته این جشنواره برگزار نشد.

مرادخانی افزود: به گفته آقای جعفری دبیر جشنواره امام رضا (ع)، عدم برگزاری جشنواره تئا‌تر رضوی در سال گذشته باعث شد تا اهالی تئا‌تر بار‌ها برگزاری این جشنواره را خواستار شوند که خوشبختانه توسط هیئت مدیره بنیاد بین المللی امام رضا (ع) تصویب شده و با برگزاری آن موافقت شده است.

او در پاسخ به این سوال که دبیری یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر رضوی بر عهده چه کسی است، پاسخ داد: ان‌شاءالله طی هفته جاری دبیر این جشنواره معرفی می‌شود.

مرادخانی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره تئا‌تر رضوی به میزبانی خراسان شمالی در شهر بجنورد برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، سه دوره ابتدایی جشنواره تحت عنوان “تئا‌تر دینی” برگزار شده و سپس به “تئا‌تر رضوی” تغییر نام داده است. این جشنواره تاکنون یک دوره در اصفهان، سه دوره در تهران و شش دوره در خراسان شمالی برگزار شده است.

بیشترین مشارکت گروه‌های نمایشی در سال ۱۳۸۷ با ارائه ۴۰۳ اثر انجام گرفته است. در آخرین دوره جشنواره تئا‌تر رضوی نیز از میان ۱۴۸ متن نمایشی پذیرفته شده در دبیرخانه جشنواره، ۹ اثر برگزیده شده‌اند.

انتهای پیام/


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.