یکهزارو ۵۰۰ مدرسه ابتدایی آماده فعالیت های قرآنی است

‘محمد بنیادی’ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای توسعه فعالیت های قرآنی درمدارس کشور، پنج هزار مربی قرآن که عموما حافظین قران کریم هستند، در وزارت آموزش و پرورش جذب شدند.

وی ادامه داد: هفت کتاب نیز برای آموزش قرآنی در مدارس کشور آماده شده تا با تدریس آن برای دانش آموزان، زمینه های حفظ قرآن و عترت در تمام مدارس داخل و خارج از کشوربیش از پیش تقویت شود.

مدیر کل امور قرآنی وزارت آموزش و پرورش بر حفظ معنویت قرآنی در مدارس کشور تاکید کرد و گفت: با اجرای طرح حفظ ملی قرآن کریم در مدارس کشور، تاکنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند.

بنیادی یادآورشد که از سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز که در این طرح ثبت نام کرده اند ، حدود دو میلیون دانش آموز موفق به اخذ حد نصاب های لازم شده اند که قرار است با برگزاری مراسمی درمدارس مربوطه از آنها تقدیر شود.

وی از برگزاری همایش ملی حفظ قرآن کریم خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در وزارت آموزش و پرورش ، همایش ملی حفظ قرآن کریم در مدارس کشور شهریورماه امسال برگزار می شود.

مدیر کل امور قرآنی وزارت آموش وپرورش همچنین به انتخاب مربیان قرآنی در مدارس خارج از کشور اشاره کرد وافزود: مدرسین قرآن کریم که دارای رتبه های علمی هستند برای مدارس خارج از کشور انتخاب می شوند، ضمن اینکه تمام مدارس خارج از کشور می توانند برای توسعه فرهنگ قرآنی در مدارس خود از شبکه مجازی قرآن کریم در سایت آموزش وپرورش بهره مند شوند.

این مقام مسوول در وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: بر اساس تصمیم کمیسیون آموزش قرآنی این وزارتخانه اکنون ۱۰هزار مدرسه قرآنی در داخل کشوربرای حفظ قرآن و عترت انتخاب شده اند و تمام مدارس خارج از کشور نیز برای ما به عنوان مدارس قرآنی محسوب می شوند.

خاورم/۱۱۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۲۴۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.