یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه فرودگاههای کشور هزینه شده است

به گزارش ایرنا، ‘محمود رسولی نژاد’ عصر روز دوشنبه در حاشیه مراسم معارفه مدیر جدید فرودگاه خرم آباد در جمع خبرنگاران افزود: میزان اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور از سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۰ با حدود ۱۵درصد افزایش به چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون تصمیمی مبنی بر افزایش تعداد فرودگاه های بین المللی کشور گرفته نشده، افزود: عملیات احداث فرودگاه های ماکو، تربت حیدریه، گناباد و سقز در حال انجام است که برای تجهیز به شرکت فرودگاه های کشور تحویل داده می شوند.

رسولی نژاد با اشاره به انجام ۵۱۳ هزار پرواز طی سال گذشته از سوی ناوگان هوایی کشور گفت: ۴۰۰ هزار پرواز تجاری از جمله ۱۶۱ هزار پرواز عبوری، ۱۷۰ هزار پرواز داخلی نیز طی سال گذشته در کشور انجام شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور در ادامه از افزایش دو پرواز جدید (چهار پرواز رفت و برگشت) به تعداد پروازهای فعلی فرودگاه خرم آباد از ابتدای تیرماه امسال خبر داد.

وی گفت: پروازهای هفتگی فرودگاه خرم آباد در حال حاضر هشت پرواز رفت و برگشت است که این تعداد به طور قطع جوابگوی نیاز استان لرستان نیست و باید با برنامه ریزی زمینه رونق و افزایش بیشتر پروازهای آن را فراهم کنیم.

رسولی نژاد ضمن تاکید بر لزوم توسعه و ترویج استقبال مردم از پروازهای هوایی در استان تصریح کرد: انجام پروازهای برون مرزی نیازمند یکسری ملزومات و شرایط از جمله گمرک و گذرنامه در فرودگاه است که در صورت تامین این بخش ها، می توان پروازهای خارجی از جمله پرواز حجاج را در فرودگاه خرم آباد برقرار کرد.

وی افزود: تاکنون پیگیری زیادی در این زمینه انجام شده که تلاش می کنیم با تداوم این پیگیری ها زمینه اجرایی شدن مصوبه سفر استانی دولت به لرستان در خصوص فرودگاه خرم آباد مهیا شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور در خصوص احداث فرودگاه بروجرد نیز گفت: مجوز کمیته فضایی کشور برای احداث این فرودگاه صادر شده ولی زمان آغاز عملیات اجرایی آن بنا به دلایلی هنوز قطعی نشده است.

۷۲۶۹/۱۶۲۵/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۲۳۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.