یک طلا و دو برنز نتیجه تلاش وزنه برداران دسته ۶۹ کیلوگرم ایران

دو وزنه بردار دسته ۶۹ کیلوگرم تیم ملی وزنه برداری ایران روز پنجشنبه در رقابت های قهرمانی آسیا صاحب یک مدال طلا و دو مدال برنز شدند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در این دوره از مسابقه ها که در شهر پیونگ تائک کره جنوبی برگزار می شود، سجاد بهروزی در حالی با رکورد مجموع ۳۲۳ کیلوگرم مدال برنز مجموع را از آن خود کرد که تنها یک کیلوگرم با کسب مدال طلای این حرکت فاصله داشت.

بهروزی در حرکت یکضرب با مهار وزنه ۱۴۸ کیلوگرم، علاوه بر کسب مدال طلا، ۴ کیلوگرم از نزدیک ترین رقیبش فاصله گرفت.

این وزنه بردار در حرکت دوضرب، پس از مهار وزنه ۱۷۵ کیلوگرم، دو بار در مهار وزنه ۱۸۰ ناموفق عمل کرد و شانس کسب مدال طلای مجموع را از دست داد و در نهایت بر روی سکوی سوم قرار گرفت.

مرتضی رضاییان دیگر وزنه بردار کشورمان، در حرکت دوضرب عملکردی بهتر از بهروزی داشت و پس از مهار وزنه های ۱۷۱ و ۱۷۷، مدال برنز حرکت دوضرب خود را مسجل کرد.

رضاییان برای حرکت سوم خود پشت وزنه ۱۸۴ کیلوگرم قرار گرفت. او در صورت بالای سر بردن این وزنه، ضمن شکستن رکورد ۱۲ ساله ایران که با ۱۸۲ کیلوگرم در اختیار جواد خوشدل قرار دارد، می توانست مدال طلای دوضرب و مجموع رقابتهای این دسته را نیز از آن خود کند، اما در مهار این وزنه ناموفق عمل کرد.

در پایان رقابت های این دسته دو وزنه بردار چینی در حالی با حدنصاب مجموع ۳۲۴ گیلوگرم مدالهای طلا و نقره مجموع را به دست آوردند که وزن بدنشان از سجاد بهروزی بیشتر بود و این وزنه بردار کشورمان با یک کلیوگرم رکورد بیشتر می توانست بالاتر از آنها روی سکوی قهرمانی بایستد.

چهل و سومین دوره مسابقه های وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا با حضور ۲۴۶ وزنه بردار از ۲۸ کشور آسیایی در کره جنوبی برگزار می شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.