یک مقام عراقی:از سرمایه گذاران ایرانی برای حضور در بصره دعوت کرد

دکتر ‘محسن عبدالحی دشی المیاحی’ روز جمعه در حاشیه برگزاری نشست مشترک مدیران شرکت های سرمایه گذاری استان خوزستان با هیات عراقی در آبادان؛ گفت : موضوع نا امنی در بصره تنها یک جنگ روانی است تا مانع حضور سرمایه گذاران ایرانی در این استان شود.

المیاحی با اشاره به تفاهم نامه ی همکاری دو جابنه میان استانهای بصره عراق و خوزستان؛ اظهار داشت: درصورت اجرایی شدن کامل این تفاهم مناسبات اقتصادی بین دو کشور ایران وعراق افزایش چشمگیری خواهد یافت.

وی ازتسهیل صدور روادید وویزا برای تجار وبازرگانان ایرانی که قصد سرمایه گذاری دراستان بصره را دارند خبر داد وگفت: ترتیبی اتخاذ شده تا آنان به راحتی به این استان سفر کنند.

مشاور استاندار بصره با اشاره به اجرای ۹۳۰ پروژه ی اقتصادی و تجاری طی سال گذشته در بصره گفت: در سال جاری نیز ۸۵۰ پروژه در بصره تعریف شده است که بخشی از آن را شرکت های ایرانی بویژه شرکت های خوزستانی می توانند اجرا کنند.

وی اظهارداشت: هم اکنون به رغم حضور شرکت های سرمایه گذار خارجی به خصوص شرکت های ترکیه ای در استان بصره فقط دو شرکت ایرانی شیرین عسل و عرضه ی سیم های برق در بصره فعالیت دارند.

وی گفت: شرکت های ترکیه ای با بیش از دو هزار کیلومتر فاصله در بصره حضوری فعال دارند واین درحالی است که شرکت های ایرانی با همان امتیازات سرمایه گذاری در این استان حضوری کم رنگ دارند.

مشاور استاندار بصره دعوت از استاندار خوزستان و نماینده ولی فقیه این استان برای شرکت در آیین افتتاح پل جدیدی در استان بصره در شب ولادت امام حسن(ع) را یکی دیگر ازاهداف سفر خود به استان خوزستان اعلام کرد.

وی تسهیل در تردد کشتی های حامل کالاهای ایرانی به بصره را از مزیت های این پل اعلام کرد.

وی اظهار داشت: با بهره برداری از این پل کشتی های بارگیری شده از ایران می توانند به راحتی از زیر این پل به سمت بصره حرکت کنند.ک/۳

۶۴۲/ ۷۱۰۲/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۹۰۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.