یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد مسکن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفرجمعیت ساخته شده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل صومعه لو ، روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان اردبیل با اعلام اینکه سازمان ملی زمین و مسکن متولی ساخت این واحدهای مسکونی است افزود: ۳۸۰ هزار واحد شهری نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به همت بنیاد مسکن احداث شده است.

وی اظهار کرد: همچنین ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و ۴۲ هزار واحد مسکن در شهرهای جدید ساخته شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

صومعه لو ، در این نشست همچنین از ساخت یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکن شهری و روستایی در ایران تا پایان امسال خبر داد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه مسکن مهر مراحل مربوط به اسکلت بندی تعداد یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد مسکونی شهری انجام شده است خاطرنشان کرد که یک میلیون و ۳۷۰ هزار واحد نیز در مرحله سفت کاری و ۹۰۰ هزار واحد در مرحله نازک ‌کاری هستند.

او گفت: مبلغ ۳۲۰ هزار میلیارد ریال طی سه سال گذشته در ایران در ارتباط با مسکن های شهری ، روستایی و بافت های فرسوده با کمک بانک های عامل در بخش مسکن سرمایه‌گذاری شده که قابل توجه می باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن در ارتباط با وضعیت مسکن در استان اردبیل هم گفت: افتتاح ۳۸ هزار واحد مسکن شهری و روستایی را در سال در این استان در برنامه داریم.

وی اظهارکرد: مجموع مسکن های شهری و روستایی افتتاح شده در استان اردبیل تا پایان دولت دهم به ۱۱۰هزار واحد خواهد رسید.

وی در پایان این نشست که با حضور سید حسین صابری استاندار اردبیل ، معاون وزیر نیرو و جمعی از مسوولان و مدیران ذیربط در استانداری اردبیل تشکیل شده بود با اعلام موافقت خود مبنی بر تخصیص ۱۵ میلیارد ریال از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تامین نیازهای اساسی و رفاهی مسکن مهر در استان اردبیل شامل فاضلاب ، آب ، برق ، گاز و تلفن خواستار تخصیص ۱۰ میلیارد ریال از سوی استانداری و ۱۰ میلیارد نیز از سوی وزارت نیرو برای این منظور شد.

صومعلو ، در سفر به استان اردبیل از مراحل عملیات اجرایی مسکن مهر اردبیل و نمین بازدید کرد.

۵۹۲/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۸۷۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.