یورش کماندو های آمریکایی به کره شمالی+عکس

یکی از افسران آمریکا در اظهاراتی که در رسانه‌های آمریکا منتشر شد، گفت که نیروهای ویژه کره جنوبی و آمریکا با استفاده از چتر و برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد تجهیزات زیرزمینی نظامی وارد کره شمالی شده‌اند.

ژنرال “نیل تالی”، فرمانده نیروهای ویژه آمریکا در کره جنوبی در یک کنفرانس خبری گفت که پیونگ یانگ از زمان جنگ میان دو کره هزاران تونل ایجاد کرده است.

به نوشته مجله “دیپلمات” چاپ آمریکا، این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این تونل‌ها از تیررس ماهواره‌های آمریکا پنهان هستند؛ بنابراین ما سربازان آمریکایی و کره جنوبی را برای شناسایی ویژه این تونل‌ها به کره شمالی فرستادیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این فرمانده نیروهای آمریکایی در کره جنوبی در ادامه اظهارات خود که در وب‌سایت این مجله منتشر شد، آورده است: پس از ۵۰ سال ما هنوز در مورد نوع قابلیت‌ها و گستره‌ آن‌ها هیچ نمی‌دانیم.

فرمانده “تالی” گفت که کماندوها با تجهیزات کمی برای پیشبرد هدف خود به منطقه اعزام شده و به این ترتیب خطر شناسایی شدن و بازداشت آن‌ها از سوی نیروهای کره شمالی کمتر شد.

حداقل چهار تونل ایجاد شده توسط پیونگ یانگ در ناحیه غیرنظامی‌ شده میان دو کره واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در مورد این تونل‌ها زیاد نمی‌دانیم؛ در میان تاسیسات شناسایی شده کره شمالی ۲۰ فرودگاه نیمه زیرزمینی و هزاران توپخانه دیده می‌شود.

خبرگزاری “یونهاپ” کره‌جنوبی در ماه فوریه اعلام کرد که حداقل دو تونل جدید برای آزمایش اتمی توسط کره شمالی ایجاد شده است.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.