یونانی ها اقدامات ریاضتی جدید را ناعادلانه می دانند

به گزارش خبرگزاری رویترز، اقدامات ریاضتی که دولت یونان به وام دهندگان بین المللی خود قول داده است در ازای کمک های مالی بیشتر در این کشور به اجرا گذارد، ناعادلانه هستند چرا که باعث رنج قشر فقیر جامعه می شوند.

یونان که در آستانه ورشکستگی قرار دارد، نیازمند آن است که اتحادیه اروپا و صندوق جهانی پول به این کشور کمکهای مالی نمایند.

در صورتیکه بخش بعدی کمک های مالی اتحادیه اروپا و صندوق جهانی پول در اختیار یونان قرار نگیرد این کشور قادر نخواهد بود بدهی های خود را پرداخت کند و در نتیجه با خطر بیرون رفتن از اتحادیه مذکور مواجه می شود.

در حال حاضر دولت تحت یونان که ائتلافی به رهبری محافظه کاران این کشور آن را هدایت می کند در تلاش است تا میان درخواست وام دهندگان بین المللی و رای دهندگان خشمگین یونانی که به اقدامات ریاضتی آتن دل خوش نیستند، توازن ایجاد کند.

بیش از ۹۰ درصد از یونانی ها بر این باورند که برنامه دولت برای کاهش هزینه ها و اجرای اصلاحات ناعادلانه است و بر قشر فقیر فشار می آورد.

بر اساس نتایج این نظر سنجی هنوز نزدیک به ۶۷ درصد از کسانی که در این نظر سنجی شرکت کرده اند می خواهند یونان در قلمرو یورو باقی بماند.

تا کنون دولت یونان بر سر کاهش بودجه ای معادل نه و نیم میلیارد یورو به توافق رسیده است.

آتن همچنین در نظر دارد که سن بازنشستگی را از ۶۵ سال به ۶۷ سال افزایش داده و هزینه های نظامی و بهداشتی درمانی خود را کاهش دهد.

**۲۰۱۶**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.