یکسال زمان برای تثبیت قیمت‌ها

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

به گزارش ممتاز، عباس زینعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به فرصت ۱۰۰ روزه دولت مبنی بر بهبود معیشت خانوار کشور اظهار کرد: برنامه‌های مدت‌دار همچون فرصت ۱۰۰روزه دولت برای ایجاد تغیرات در معیشت مردم می‌تواند در ورد و تثبیت آرامش و جو روانی به بازار موثر باشد.

وی افزود: این برنامه اعلام شده کاهش جو روانی افزایش قیمت‌ها را به همراه دارد که امیدواریم تا یکسال آینده چنین برنامه‌هایی به سمت ثبات بازار اقتصادی و ثبات قیمتی مسکن پیش‌ برود.

به گفته این کارشناس، فرصت ۱۰۰روزه زمان بسیاری برای شناسایی و یا برطرف شدن مشکلات اقتصادی جامعه و خانوار نیست اما شاید سبب طرح این موضوع ایجاد آرامش روانی در بازار اقتصادی کشور باشد.

زینعلی افزود: آرامش ایجاد شده در بازار اقتصادی خود را در مسکن نیز نمایان می‌کند، اما نمی‌توان گفت که قیمت‌ها به یکباره با کاهش شدید همراه می‌شوند.

این کارشناس اقتصاد مسکن تاکید کرد: با نگاه خوش بینانه تا پایان سال این آرامش در بازار مسکن ادامه دارد، اما برای تثبیت وضعیت در بازار سیاسی و اقتصادی به حداقل یک‌و نیم سال زمان نیاز دارد.

وی با اشاره به کاهش جو روانی افزایش‌ قیمت‌ها در مدت اخیر گفت: اضطراب و روند افزایشی قیمت‌ها در مدت اخیر کاهش داشته و باید منتظر به راه افتادن چرخه اقتصادی بود.

آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.