یک تبتی دیگر دست به خودسوزی زد

یک گروه حقوق بشری مستقر در لندن اعلام کرد، یک پدر بیست و هفت ساله تبتی با داشتن دو فرزند، پس از درخواست بازگشت دالایی لاما، رهبر مذهبی بوداییان تبت دست به خودسوزی زد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال، گروه حقوق بشری “تبت آزاد” اعلام کرد، خودسوزی اخیر “لامو کیاب” ۲۷ ساله تازه‌ترین نوع اعتراضات از سوی تبتی‌های مخالف قوانین دولت چین در تبت محسوب می‌شود. این خودسوزی در روستایی در شهر سانگچو واقع در شرق تبت اتفاق افتاد.

این گروه حقوق بشری از قول یک شاهد اعلام کرد، این مرد جوان تبتی به طرف صومعه “بورا” در حرکت بوده و در مورد بازگشت دالایی لاما به تبت شعارهایی سر می‌داده است.

نیروهای امنیتی تلاش کردند تا جان این مرد جوان را که خودسوزی کرده بود، نجات دهند اما موفق نشدند.

جسد این قربانی به صومعه بورا برده شد تا روستاییان و راهبان بودایی برای او مراسم دعا برگزار کنند.

از زمان آغاز اعتراضات نسبت به اعمال قوانین دولت چین در سرزمین تبت در فوریه سال ۲۰۰۹ میلادی، دست کم ۵۵ تن از تبتی‌ها دست به خودسوزی زده‌اند.

دالایی لاما رهبر مذهبی بوداییان تبت در تبعیدی خودخواسته به صومعه‌ای در دارامشالا واقع در هند رفته و این اقدام وی از سوی دولت پکن به نوعی تحریک تبتی‌ها برای خودسوزی تعبیر می‌شود. رهبر مذهبی بوداییان و دولت در تبعید تبت در هند نیز اعلام کردند که با هر نوع خشونت مخالف هستند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.