یک جشن جهانی برای شستن دست‌ها با صابون

مردم شبه قاره هند امسال شاهد برگزاری پنجمین جشن دست‌شویان بودند که پنج سالی است به ابتکار یک شرکت صابون‌سازی بریتانیایی و برای ارتقای بهداشت فردی کودکان و شهروندان در سراسر جهان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، شرکت صابون سازی بریتانیایی لایف بوئوی چند سالی است که با برگزاری یک کمپین جهانی می‌کوشد شهروندان و بویژه کودکان را به شستن دست هایشان با صابون عادت دهد. این شرکت توانسته در عرض این چند سال توجه میلیون ها نفر از مردم جهان را به این کمپین که در قالب یک جشن دست شویان برگزار می شود، جلب کند. فقط در دو سال گذشته حدود ۴۸ میلیون نفر از مردم جهان در این جشن شرکت کردند. این جشن در کشورهای شبه قاره هند با جدیت بیشتری برگزار می شود.

شیوه برگزاری این جشن بدین طریق است که داوطلبان و کارشناسان بهداشت روز پانزدهم اکتبر هر سال به میان دانش آموزان می روند و با برگزاری مراسمی از همه آنها می خواهند دست هایشان را با صابون بشویند.

مطالعه ای که در بین ۱۱ کشور جهان صورت گرفته نشان می دهد در این کشورها فقط ۱۷ درصد از مردم بعد از رفتن به توالت دست هایشان را با صابون می شویند. این رقم بویژه در کشورهایی مثل هند بسیار پایین است و در برخی مناطق حتی به یک درصد می رسد. اسهال و ذات الریه از جمله بیماری هایی است که به خاطر عدم رعایت بهداشت فردی گسترش می یابد و سالانه جان بسیاری از کودکان را می گیرد.

آمارهای سازمان بین المللی یونیسف حاکی از این است که این دو بیماری عامل مرگ حدود ۲۹ درصد از کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است. بر اساس این بیمار فقط در هند هر ساله حدود ۶۰۹ هزار کودک زیر پنج سال بر اثر این بیماری ها جان خود را از دست می دهند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.