یک دانشگاه ایرانی در میان برترینهای جهان

۲۵م آذر ،

خبرگزاری مهر: نشریه آموزش عالی تایمز، تازه ترین رتبه بندی دانشگاه های جهان را از چشم انداز تدریس، تحقیق، انتقال دانش و وجه بین المللی توسط مرکز اطلاعات تامسون رویترز اعلام کرد.

 نشریه آموزش عالی تایمز رتبه بندی دانشگاه های جهان (The Times Higher Education World University Rankings) برای سال تحصیلی ۲۰۱۲ – ۲۰۲۲ با در نظر گیری ۱۳ شاخص عملکرد رتبه بندی دانشگاه های جهان را اعلام کرده تا جامع ترین و متعادل ترین مقایسه ها را ارائه کند.

این مقایسه ها معمولا مورد اعتماد دانشجویان، شخصیتهای آکادمیک، روسای دانشگاه ها و صنایع و دولتها قرار دارد.

برترین های رتبه بندی

در فهرست انتشار یافته مربوط به سال ۲۰۱۲- ۲۰۲۲ ، موسسه فناوری کالیفرنیا از آمریکا با نمره کلی ۹۵٫۵  در رتبه اول قرار گرفته است. دانشگاه استنفورد با نمره کلی ۹۳٫۷ در ردیف دوم و دانشگاه آکسفورد بریتانیا با نمره کلی ۹۳٫۷ در ردیف سوم جدول جای دارند.

دانشگاه هاروارد، موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه پرینستون و دانشگاه کمبریج در ردیفهای چهار تا هفت این جدول جای گرفته اند.

کالج امپریال لندن از بریتانیا با نمره ۹۰٫۶، دانشگاه کالیفرنیا برکلی با نمره کلی ۹۰٫۵ و دانشگاه شیکاگو با نمره کلی ۹۰٫۴ در ردیفهای هفت تا ۱۰ این جدول جای گرفته اند.

رتبه یک دانشگاه ایرانی در میان برترینها

دانشگاه صنعتی شریف ایران نیز در رده ۳۰۱ تا ۳۵۰ این جدول قرار دارد.

جایگاه دانشگاههای آسیایی

درمیان دانشگاه های آسیایی می توان به دانشگاه توکیو ژاپن اشاره کرد که با نمره کلی ۷۸٫۳ در ردیف ۲۷ این جدول ایستاده است. دانشگاه ملی سنگاپور با نمره کلی ۷۷٫۵ نیز در رده بیست و نهم و دانشگاه هنگ کنگ نیز در رده ۳۵ قرار گرفته است.

 این درحالی است که دانشگاه کیوتو ژاپن با نمره کلی ۶۶٫۸ در ردیف ۵۴ این فهرست جهانی قرار گرفته است.

دانشگاه علم و فناوری چین در رده ۲۰۱ تا ۲۲۵ و دانشگاه کره در ره ۲۲۶ تا ۲۵۰ قرار گرفته اند.

دانشگاه فنی استانبول در ردیف ۲۷۶ تا ۳۰۰ و دانشگاه ملک عبدالعزیز عربستان در رده ۳۰۱ تا ۳۵۰ قرار دارند.

نشریه آموزش عالی تایمز، در رتبه بندی دانشگاه های جهان یک نشریه بین المللی است که توسط مجله آموزش عالی تایمز منتشر می گردد و اطلاعات آن را مرکز اطلاعات تامسون رویترز ارائه می کند.

انتشار این نشریه از ۲۰۰۴ با همکاری شرکت Quacquarelli Symonds آغاز شده است. نشریه آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۱۰ همکاری خود را با این شرکت قطع کرد و از آن پس از اطلاعات ارائه شده توسط مرکز تامسون رویترز استفاده می کند.

این نشریه یکی از سه معتبر و بانفوذ در زمینه رتبه بندی دانشگاه ها است. رتبه بندی دانشگاه های جهان QS و رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان دیگر نشریاتی می باشند که این رتبه بندی ها را منتشر می کنند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.