یک پژوهشگر قبرسی:جعل نام خلیج فارس به سبب وجود منافع بسیار اقتصادی در این منطقه است

۲۴م اسفند ،

یک کارشناس مسایل بین‌الملل از قبرس گفت: جعل نام خلیج فارس از سوی بعضی کشورهای عربی به سبب وجود منافع بسیار اقتصادی در این منطقه است.

محی الدین اوزاگلام در حاشیه همایش بین‌المللی خلیج فارس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ جعل نام خلیج فارس از سوی بعضی کشورهای عربی افزود: در این منطقه منافع اقتصادی کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار مورد توجه است و در طول سالیان قبل شاهد کشمش‌های بسیاری در این باره از سوی کشورهای منطقه‌یی و فرامنطقه‌یی بر سر منابع خلیج فارس بوده‌ایم.

او ادامه داد: این منطقه از سال‌های بسیار قبل به عنوان خلیج فارس یاد شده است. اما در طول سال‌های اخیر از سوی بعضی کشورهای عربی نام خلیج ع ر ب ی مطرح شد. این مساله از این موضوع ناشی می‌شود که در این منطقه بیش‌تر فعالیت‌های اقتصادی اعراب توسط غرب حکمرانی می‌شود. قطر و عربستان سعودی بیش‌تر فعالیت‌های اقتصادی خود را طریق شرکت‌های چند ملیتی انجام می‌دهند.

این پژوهشگر قبرسی در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: اما کشورهایی مانند ایران و روسیه در مسایل انرژی دولت محور بوده و سیاست‌های انرژی توسط دولت اتخاذ می‌شود و این مساله مغایر با منافع شرکت‌های چند ملیتی است؛ آن‌ها می‌خواهند ایران نیز همانند قطر و عربستان سعودی ذخایر نفتی خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.