یک کارشناس عنوان کرد بازگشت خودروسازان جهانی تنها راه احیا صنعت خودرو ایران

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

یک کارشناس عنوان کرد بازگشت خودروسازان جهانی تنها راه احیا صنعت خودرو ایران

یک کارشناس عنوان کرد
بازگشت خودروسازان جهانی تنها راه احیا صنعت خودرو ایران

ممتازنیوز: یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است تنها راه نجات صنعت خودروسازی ایران از وضعیت کنونی رفع تحریم های بین المللی و بازگشت خودروسازان جهانی به کشور است.

به گزارش ممتازنیوز، علی اکبری با اشاره به اینکه رفع تحریم ها می تواند صنعت رو به مرگ خودرو کشور را دوباره احیا کند، افزود: خودروسازان و دولت برای نجات صنعت خودروسازی باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارایه دهند در غیر این صورت رفع تحریم ها تنها به عنوان یک مسکن مقطعی عمل کرده و خیلی زود اثر خود را از دست خواهد داد.
وی تاکید کرد: خودروسازان تنها نباید به رفع تحریم بسنده کنند بلکه باید به دنبال راهکارهای مناسب و دایمی باشند تا بتوانند مجددا به روزهای اوج و شکوفایی خود بازگردند.
اکبری با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی حمایت دولت ازخودروسازان باید تداوم داشته باشد، اظهار داشت: اما خودروسازان هم باید به این باور برسند که این حمایت یک راه حل کوتاه مدت و مقطعی و برای جلوگیری از بیکاری کارگران صنعت خودروسازی است و نباید به آن نگاه دایمی داشته باشند.
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در حال حاضر صنعت خودرو کشور انحصاری است، ادامه داد: خودروسازان باید بپذیرند که این انحصار نمی تواند برای همیشه دوام بیاورد از این رو باید با افزایش بهره وری، ارتقا کیفیت، ایجاد تنوع در محصول و استفاده ازمدیران متخصص وتوانمند بتوانند با دادن حق انتخاب واقعی به مشتریان اعتماد مصرف کننده داخلی را کسب کرده و خود را برای رقابت در بازارهای داخلی و جهانی آماده کنند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.