یک کتابفروشی دیگر تعطیل شد

۲۴ام بهمن ،

کتاب‌فروشی انتشار یافتنات طرح نو تعطیل شد.

علی پایا – مدیر انتشار یافتنات طرح نو – با اشاره به تاسیس این کتاب‌فروشی در سال ۱۳۷۹، دربارهٔ دلایل تعطیلی آن گفت: «در طول هشت سال قبل و از بدو تأسیس این کتاب‌فروشی مشکلات اقتصادی که برآیند شرایط فرهنگی بود، همواره وجود داشت و این انتشار یافتنات همواره در مهجوریت به‌سر می برد، تا آن‌که برای بقای خود مجبور شد از بانک‌ها وام بگیرد. »

او افزود: «در ادامه به سبب مشکلات اقتصادی برای مؤسسات فرهنگی و ناشران شرایط سخت‌تر شد و شرایط به شکلی برای ما پیش رفت که سبب شد بانک رفاه کارگران که ما از او وام گرفته بودیم، یک ماه مرا به زندان بیاندازد.»

این ناشر در ادامه با اشاره به این‌که تعطیل شدن کتاب‌فروشی‌ها و تبدیل آن‌ها به مراکز اقتصادی سبب می‌شود چراغ فرهنگ خاموش و زمینه برای بروز ناهنجاری‌ها فراهم شود، ادامه داد: «یکی از دلایل تعطیلی کتاب‌فروشی و پیش آمدن مشکلات اقتصادی برای انتشار یافتنات طرح نو این است که سه سال است ما برای چاپ کتاب‌های تازه در تعلیق هستیم. این تعلیق به صورتی است که امتیاز انتشار یافتنات ابطال نشده است، اما شرایط به گونه‌ای چیده شده که اجازه فعالیت گسترده نداریم. دلایل این موضوع هم به ما گفته نشده است. من خود چندین‌بار در این زمینه با بهمن دری و بعد از آن با علی اسماعیلی صحیت کردم. همچنین چندین مورد نامه‌نگاری با وزیر ارشاد و یک بار دیدار حضوری با وی داشتم، اما پاسخ مشخصی از آن‌ها به ما داده نشد.»

او همچنین گفت: «الآن نیز که به خاطر مشکلات مالی مجبور شده‌ایم کتابفروشی را بفروشیم تا چراغ انتشار یافتنات طرح نو روشن بماند، باید ۲۴ میلیون مالیات بپردازیم، این در حالی است که مدتی است از تصویب قانونی برای معافیت‌های مالیاتی کتاب‌فروشان خبر می‌دهند.

پایا در ادامه دربارهٔ فعالیت انتشار یافتنات طرح نو نیز گفت: تلاش می‌کنیم تا چراغ این انتشار یافتنات را با تجدید چاپ کتاب‌ها روشن نگه داریم.

کتاب‌فروشی طرح نو در خیابان خرمشهر‌، خیابان شهید محسن عربعلی (نوبخت)، حد فاصل کوچه پنجم و هفتم، واقع بود.

۵۷۲۴۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.