۱۰نکته ضروری بهداشتی برای تهیه غذای نذری

گردآوری توسط گروه آشپزی ممتازنیوز

غذای نذری, تغذیه سالم, سلامت غذاهای نذری

مریم زارعی در مورد رعایت نکات بهداشتی در غذای نذری در ایام محرم اظهار داشت: افرادی که غذای نذری را پخت می‌کنند باید از لحاظ سلامت و بهداشت در شرایط مطلوب باشند و دست های خود را قبل از تهیه غذا و در مواقع ضروری با آب و صابون بشویید.

 

وی با تأکید بر اینکه تمام سطوحی که برای تهیه غذا و آشپزی استفاده می‌شود قبل از هر گونه پخت و پز شسته و تمیز باشند افزود: تمام غذاها به ویژه گوشت، ماکیان، ماهی و تخم مرغ باید به طور کامل پخته و در ظروف جداگانه نگهداری شوند.

 

به گفته این کارشناس ارشد تغذیه برای حفظ سلامت و خواص مواد غذایی باید غذاهای خام و پخته جداگانه نگهداری شوند.

 

وی گفت: در برخی هیئت ها غذای نذری زودتر آماده می شود ولی باید توجه کرد که غذاهای پخته را در درجه حرارت اتاق بیش از ۲ ساعت نباید نگهداشت.

زارعی توصیه کرد برای طبخ غذاها ترجیحاً از مواد غذایی تازه استفاده شود و مواد اولیه ای که تاریخ آنها منقضی شده استفاده نشود.

 

وی افزود: شستن چند باره و کامل سبزیجات و استفاده نکردن از روزنامه به عنوان دمکنی برای طبخ غذا نکات دیگری بود که این کارشناس ارشد تغذیه بر آن تأکید کرد.

وی تصریح کرد: برخی برای صرفه جویی در سرخ کردن مواد غذایی از روغن چند بار استفاده می‌کنند یا روغنی را که یکبار مصرف شده دوباره به ظرف اصلی بر می‌گردانند غافل از اینکه عوارض زیادی بر سلامت افراد دارد.


خبرخوان های ممتاز
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.