۱۰ خبر پربازدید سیاسی ایسنا در دوم بهمن

تحلیلی از شرایط انتخاباتی کشور از زبان یک نماینده مجلس/ واکنش آمریکا به تعیین جایزه برای کشتن ترامپ/ اذعان پنتاگون به افزایش نیروهای آسیب‌دیده آمریکایی پس از حمله ایران/ درخواست نخست‌وزیر کانادا از ایران و… در صدر اخبار مورد توجه و پر بازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

چه بسا داستان گازانبری برای «روحانی» فعال شود/«لاریجانی» نیاز به استراحت دارد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، اولین خبر پر بازدید امروز مخاطبان، گفت و گوی تفصیلی ایسنا با جهانبخش محبی‌نیا، نماینده مردم میاندوآب در مجلس بود.

وی در بخشی از این گفت و گو علی لاریجانی را زخمی و نیازمند استراحت و ناطق نوری را دارای اقبال خوب برای بازگشت به صحنه سیاست می‌داند و می‌گوید در مورد حسن روحانی احتمال فعال شدن داستان گازانبری وجود دارد، چرا که دو رقیب انتخاباتی او دو قوه دیگر را به دست گرفته و خواهند گرفت و در این میان جان سختی می‌خواهد که او از این فشار نجات پیدا کند.

***

واکنش آمریکا به تعیین جایزه برای کشتن ترامپ

واکنش یک مقام وزارت خارجه آمریکا به پیشنهاد نماینده مجلس شورای اسلامی کشورمان مبنی بر اعطای جایزه به هر کسی که ترامپ را از میان بردارد، هم از اخبار پربازدید بود.

رابرت وود، نماینده آمریکا در امور خلع سلاح، تعیین جایزه سه میلیون دلاری از سوی نماینده مردم کهنوج در مجلس را “اقدامی مضحک” خواند.

***

اذعان پنتاگون به افزایش نیروهای آسیب‌دیده آمریکایی پس از حمله ایران

اعتراف جدید پنتاگون درباره تعداد سربازان آمریکایی آسیب‌دیده از حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد دیگر خبر پربازدید امروز بود.

سخنگوی پنتاگون بعد از گذشت دو هفته از این حمله بدون اشاره به تعداد سربازان آسیب دیده گفت که آنها برای مداوا از عراق خارج شده‌اند.

***

درخواست نخست‌وزیر کانادا از ایران

جدیدترین اظهارات جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا درباره خانواده جان‌باختگان حادثه هواپیمای اوکراینی در ایران هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که گفته است: ما به این وافقیم که به رسمیت نشناختن دو تابعیتی بودن از جانب ایران ، یک چالش است اما تمرکز ما بر حمایت از خانواده‌ها این بوده است که اطمینان حاصل کنیم به خواسته خانواده‌ها درباره خاک‌سپاری‌ها و مراحل بعدی احترام گذاشته شود.

***

رضایت عامه مردم مدنظر باشد/رضایت یک جناح و یک قوم ما را به جایی نمی‌رساند

تاکید رئیس جمهور بر توجه به رضایت عامه هم از خبر های پربازدید بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت گفت: رضایت خاصه و رضایت یک جناح و یک قوم ما را به جایی نمی‌رساند و باید رضایت عامه مردم را مدنظر قرار دهیم و بر این اساس اقدام و حرکت کنیم.

***

واکنش‌های تهران برابر ارجاع احتمالی پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل

خبر بعدی اظهارات رئیس دفتر رئیس جمهوری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت بود که با استناد به نامه اردیبهشت ماه روحانی به سران کشورهای اروپایی و موارد مطرح شده در آن ،تصریح کرد: تصمیم گیری درباره واکنش به مساله ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل از اختیارت دولت است.

نماینده پیشین ایران در آژانس: ایران اراده و توان خروج از NPT را دارد

در ارتباط با همین موضوع اظهارات احمد قریب، نماینده پیشین ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سخنان اخیر مقامات کشور درباره خروج ایران از NPT در صورت ارجاع موضوع ایران به شورای امنیت سازمان ملل از سوی کشورهای اروپایی هم از دیگر خبر های مورد توجه مخاطبان بود.

وی معتقد است: به طور قطع خروج از NPT در توان و اراده ایران هست و می‌تواند عملی شود هر چند که عواقب زیادی داشته باشد.

***

همانند پالرمو مهلت بررسی CFT در مجمع به پایان رسید

اعلام پایان مهلت بررسی CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

احمد توکلی یکی از اعضای مجمع با اعلام این خبر که  امروز  مهلت یک ساله مجمع برای بررسی نهایی CFT بر اساس آیین نامه داخلی مجمع پایان یافته است، در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تمدید این مهلت بر اساس ضرورت موضوع وجود دارد  گفت: مجمع تشخیص هر موضوعی را بر اساس ضرورت بررسی می کند،‌اما به نظر می رسد این موضوع ضرورتی ندارد.

***

الجبیر: ایران حامی اصلی شیعیان جهان نیست!

 خبر بعدی سخنزانی عادل الجبیر، وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجه در کمیسیون روابط خارجی اتحادیه اروپا بود که بار دیگر ادعاهای بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

وی مدعی شد که ایران حامی اصلی شیعیان در جهان نیست زیرا شیعیان عراق، لبنان و ایران امروز علیه سیاست‌های تهران تظاهرات می کنند.

***

انتقاد ظریف از رویکرد تروئیکای اروپا در برابر برجام

پیامی توییتری محمدجواد ظریف در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست داووس، خبر پربازدید بعدی بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این پیام از رویکرد تروئیکای اروپا نسبت به برجام، تحت تاثیر سیاست‌های آمریکا انتقاد کرد.

***

دشمنان دنبال وادار کردن کشورمان به گرفتن تصمیم‌های انتحاری هستند

از دیگر اخبار پر بازدید امروز، گفت وگوی ایسنا با حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بود.

وی در بخشی از این گفت و گو با بیان این‌که «دشمنان به دنبال وادار کردن کشور ما به گرفتن یکسری تصمیم‌های انتحاری هستند»، گفت: فضای فشار افراطی علیه ایران شکل گرفته که این گذرا و موقتی است لذا نباید در چنین فضایی تصمیمات انتحاری گرفته شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.