۱۰ خبر پربازدید سیاسی ایسنا در ۲۹ دی

واکنش «لاریجانی» به رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان در شورای نگهبان/ واکنش سخنگوی وزارت خارجه به استفاده رییس جمهور فرانسه از نام جعلی برای خلیج فارس/ انتقاد علی جنتی به رد صلاحیت‌ داوطلبین رقابت انتخاباتی مجلس/ معافیت صادرات کالا و خدمات به خارج از کشور از مالیات و… در صدر اخبار مورد توجه و پر بازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

واکنش «لاریجانی» به رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان در شورای نگهبان

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، اولین خبر پر بازدید امروز  انتقاد علی لاریجانی از علت‌های بیان شده در مورد رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از جانب شورای نگهبان بود.

وی در در نطق پیش از دستور جلسه امروز مجلس گفت: مطلبی از جانب سخنگوی شورای نگهبان از سوی رسانه‌ها منتشر شد که علت رد صلاحیت را سوء‌استفاده اقتصادی بیان می‌کرد. این مطلب درست نیست.

انتقاد علی جنتی به رد صلاحیت‌ داوطلبین رقابت انتخاباتی مجلس

خبر بعدی انتقاد علی جنتی، وزیر ارشاد اسبق از رد صلاحیت‌های صورت گرفته توسط شورای نگهبان بود که با انتشار توییتی در این باره نوشت: صدها نفر از نامزدهای انتخابات مجلس به دلیل عدم التزام عملی به اسلام یاعدم اعتقادبه نظام ردصلاحیت شده اند در بین آنان بسیاری از شخصیتهای متدین، کارآمد و معتقد به نظام دیده می‌شوند که از حضور در این رقابت بازمانده اند وقتی داوران مسابقه همگی از طرفداران تیم رقیب باشند پیشاپیش نتیجه مسابقه روشن است.

نامه‌های اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به احمد جنتی و علی لاریجانی

در ارتباط به همین موضوع اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی دو نامه جداگانه به دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های نمایندگان متخلف شد.

می‌توانیم از AFC شکایت کنیم

اظهارات معاون حقوقی سابق رئیس جمهور در ارتباط با تصمیم اخیر AFC جهت محرومیت ایران از میزبانی مسابقات فوتبال نیز از خبر های مورد توجه مخاطبان بود که گفت: از تضییع حقوق ورزشکاران و مردم در تصمیم اخیر AFCمی‌توانیم به شورای حقوق بشر و نهادهای حقوق بشری شکایت کرد.

نباید در مقابل اقدام AFC احساساتی تصمیم گرفت

در همین رابطه جلال میزرایی، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فوتبال با رقابت زنده است و باید تصمیم عاقلانه‌ای در برابر اقدام AFC اتخاذ شود.

تصمیم AFC تبلیغاتی و سیاسی است

صباح زنگنه، کارشناس مسائل غرب آسیا هم تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر لغو مسابقات فوتبال در ایران با ادعای وجود ناامنی را تصمیمی سیاسی و تبلیغاتی عنوان کرد.

انتقاد نماینده اصفهان از موضع AFC در خصوص میزبانی بازی‌های آسیایی

همچنین حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس اقدام AFC در خصوص لغو بازی‌های آسیایی در تهران را محکوم کرد و خواهان دنبال کردن این موضوع با جدیت شد.

نسبت دادن «مشارکت‌ در پروژه ضدملی» به رییس‌جمهور اتهامی بزرگ است

خبر پربازدید بعدی گفت‌وگوی ایسنا بایک وکیل دادگستری درباره متهم کردن رییس جمهور به مشارکت در پروژه ضدملی از سوی سخنگوی شورای نگهبان بود.

نعمت احمدی نسبت دادن «مشارکت در پروژه ضدملی» به رییس جمهور را یک اتهام بزرگ دارای بار حقوقی و موضوعی قابل تعقیب کیفری دانست.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به استفاده رییس جمهور فرانسه از نام جعلی برای خلیج فارس

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به استفاده رئیس جمهور فرانسه از نامی جعلی برای خلیج فارس هم از اخبار پربازدید امروز بود که در پیامی توییتری نوشت : به جناب مکرون یادآور می‌شوم خلیجی که در جنوب ایران واقع است تنها یک نام دارد و آن خلیج فارس است. حضور نظامی شما در خلیج فارس به اندازه اشتباه شما در نامیدن آن اشتباه است. هر دو اشتباه بزرگ اما قابل جبران است.

امیر از کرمانشاه درکامنتی برای این خبر ضمن تشکر به خاطر واکنش از سوی وزارت خارجه تاکید کرد که خواهش می کنم محکم تر برخورد کنید.

صادرات کالا و خدمات به خارج از کشور از مالیات معاف شد

معافیت صادرات کالا و خدمات به خارج از کشور از مالیات از دیگر خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی بود که نمایندگان مجلس این ماده از جزییات لایحه مالیات بر ارزش افزوده را در جلسه علنی امروز مجلس به تصویب رساندند.

فعال بودن یا نبودن مکانیزم ماشه تفاوتی برای ایران ندارد

تاکید علی ساری، عضو فراکسیون امید مجلس بر این که در موضوع برجام اروپایی‌ها هیچ کاره بودند هم از خبرهای پربازدید بود. وی همچنین با اشاره به اقدام اروپایی‌ها در فعال کردن مکانیزم ماشه در ارتباط با برجام افزود: اکنون هم با قاطعیت می‌گویم که اجرای مکانیزم ماشه تفاوتی برای ما ایجاد نمی‌کند.

گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا با عنوان جدالی بر سر «مشارکت» هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.