۱۱ سپتامبر از نوع سایبری در راه است

۱۳م آذر ، خبرگزاری‌ها- مقامات اطلاعاتی آمریکا نسبت به وقوع ۱۱ سپتامبری دیگر در فضای سایبری در صورت عدم توجه جدی به آسیب‌پذیری‌های این کشور اخطار دادند.

جان مک کونل که در دوران ریاست جمهوری کلینتون به عنوان مدیر آژانس امنیت ملی این کشور و مدیر اداره ملی اطلاعات این کشور در دوران ریاست جمهوری بوش و اوباما خدمت کرده اظهار داشته که در صورت وقوع چنین حمله ای سیستم بانکی در کل امریکا فلج شده و همین اتفاق برای شبکه انتقال برق و دیگر زیرساخت های حیاتی این کشور هم رخ می دهد.

وی افزوده است: ما برای پیشگیری از حملات ۱۱ سپتامبر یک سیستم اخطار داشتیم. آیا باید منتظر بمانیم که مشابه سایبری حمله به مراکز تجارت جهانی هم رخ دهد؟

وی به حملات انجام شده به وب پایگاه اینترنتی های چندین بانک آمریکایی و همین طور حملات سایبری امسال به به دو سوم رایانه های شرکت نفتی سعودی آرامکو هم اشاره کرد.

حملات یاد شده که با استفاده از ویروسی موسوم به شمعون صورت گرفت ۳۰ هزار رایانه را در آرامکو از کار انداخت که معادل دو سوم رایانه های فعال در این شرکت بود. این حمله به شرکت گاز قطری راس گاز هم خسارت وارد کرد.

مک کونل در مورد پیامدهای چنین حملاتی گفت: ناگهان شاهد خواهیم بود که برق نداریم، لذا راهی برای دسترسی به پول نخواهد بود. دیگر نمی توانید از شهر خارج شوید. نمی توانید آنلاین شوید و کارهای بانکیتان را انجام دهید. در این شرایط «پرل هاربر» سایبری رخ می دهد و این امر قابلیت اجرا دارد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.