۱۴ زن خلاق و پیشروی سیلیکون وَلی

۱۴ زن خلاق و پیشروی سیلیکون وَلی
دست خودمان نیست، اما ما تا نام سیلیکون ولی، استارت‌آپ و شرکت‌های بزرگ به گوشمان می‌خورد، به یاد رؤسا و رهبرانی مانند استیو جایز، بیل گیتس، سرگئی برین، لری پیج، مارک زاکربرگ و … می‌افتیم و خیلی کم پیش می‌آید که یادی از زنان پیشروی دنیای فناوری کنیم. «بیزینس اینسایدر» نگاهی دارد به زنان خلاق دنیای سیلکون ولی.

۱مری میکر: او یکی از آگاه‌ترین شحصیت‌های دنیای سیلیکون ولی است. زمانی به وی لقب ملکه نِت داده شده بود، او در روانشناسی و اقتصاد تحصیل کرده است. میکر، سهامدار موفق انبوهی از شرکت‌ها از آمازون و گوگل گرفته تا یاهو و مایکروسافت است. او یکی از اعضای هیئت مدیره سایت محبوب اشتراک موسیقی soundcloud است.

 

۲– Sukhinder Singh: او مؤسس و رئیس سایت خرید آنلاین Joyus.com است. بیشتر سایت‌های خرید و فروش به درج عکس از محصولات خود بسنده می‌کنند، اما Joyus مبتکر قرار دادن ویدئوهای محصولات است.

 

او قبلا مسئول اجرایی گوگل در منطقه آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرق بود. مسئولیت پیشین دیگر او ریاست سایت محبوب Polyvore بود.

۳مریم نفیسی: او در ۲۸ سالگی همراه شریک خود سایت آرایش Eve را به مبلغ ۱۱۰ میلیون دلار فروخت!

 

او حالا در سانفرانسیسکو، استارت‌آپ دیگری دارد: سایت Minted.com که کارش فروختن کارهای مبتکرانه طراحان است، شرکت او در سال ۲۰۱۱، حدود ۵٫۵ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

۴کارا ویشر: او یکی از دبیران سایت AllThingsD است. نقدها و مقالات او در مورد شرکت‌های فناوری مؤثر و بیرحمانه است!

 

۵سارا لِیسی: او عضو سابق سایت تک‌کرانچ بود و این سایت را برای تأسیس استارت‌آپ خود که یک سایت خبری به نام PandoDaily است ترک کرده است، او توانسته است تا به حال ۲٫۵ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند.

 

۶ارنستین فو: او دانشجوی دانشگاه استنفورد و در عین حال جوان‌ترین سرمایه‌گذار سیلیکون ولی است. او آنقدر موفق کرده است که عکس‌اش، کاور مجله معتبر فوربس هم شده است.

 

۷آلیسون پینکوس و سوزان فلدمن: آنها مؤسسان سایت خرید و فروش One Kings Lane هستند، سایتی که ارزش آن ۴۴۰ میلیون دلار برآورد می‌شود و سال پیش ۴۰ میلیون دلار سود برای آنها داشته است.

 

۸جولیا هارتز: او همراه با شوهرش، سایت Eventbrite را راه انداخته است که سایتی است که کار مدیریت، تبلیغ و فروش بلیط‌های رویدادها و مراسم مختلف را ساده می‌کند.

 

۹لیزا شوگر: او امپراطوری وبلاگ‌نویسی‌ای مخصوص زنان به نام Sugar Inc.را دارد.

 

۱۰جسیکا اسکورپیو: او استارت‌آپ موفقی به نام GetAround دارد که به کاربرانش اجازه می‌دهند خودروهای یکدیگر را قرض بگیرند.

 

 

۱۱– Leah Busque: او سایت TaskRabbit را تأسیس کرده است، کار این سایت این است که به کابرانش امکان دهد، برای انجام کارهای خود از کارهای خانه گرفته تا خرید و تجیول اجناس، افراد مناسبی در حوالی محل اقامتشان پیدا کنند.

 

۱۲شریل سندبرگ: او می‌تواند یکی از ثروتمندترین زن‌های دنیا باشد که ثروتش حاصل تلاش خودش بوده است. شریل یکی از اعضای اجرایی فیس‌بوک است، او مسئول ارتقای درآمدهای آگهی فیس‌بوک به ۴ میلیارد دلار در سال پیش بوده است. امسال، زمانی که سهام فیس‌بوک به صورت عمومی عرضه شود، او بخت میلیاردر شدن را خواهد داشت! او عضو سابق گوگل و کارمند وزارت خزانه‌داری آمریکا هم بوده است.

 

۱۳مگ ویتمن: در اهمیت او همین بس که او رئیس کنونی شرکت بزرگ HP است! او عضو سابق والت دیسنی، DreamWorks و سایت eBay بوده است. ثروت او در سال ۲۰۱۰ حدود ۱٫۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. در عین حال او یک سیاستمدار هم است.

 

  • ۱۰ نفر از جوان ترین میلیونرهای اینترنتی !
  • مردچینی بر اثر انفجار تلفن همراه کشته شد
  • ۲۵ راه به افکار خلاق و زیبا
  • نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.