۱۷۰۰ پروژه نیمه‌تمام صنعتی و معدنی تکمیل شدند

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد‌

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از اتمام یک‌هزار و۷۰۰ پروژه نیمه‌تمام صنعتی و معدنی طی پنج ماهه نخست سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، سیدعلیرضا شجاعی در این رابطه گفت: میزان سرمایه‌گذاری این تعداد پروژه بیش از سه هزار میلیارد تومان بوده و در طی آن بیش از ۲۵ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی با بیان این‌که بیشترین تعداد پروژه‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و اصفهان بوده است، تصریح کرد: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری نیز در استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی صورت گرفته است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در مورد جذاب‌ترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری تصریح کرد: بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در محصولات غذایی و آشامیدنی، ساخت فلزات اساسی، سایر محصولات کانی غیرفلزی، ساخت مواد و محصولات شیمیایی و ساخت منسوجات حوزه‌هایی است که بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در آن‌ها صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذار و همچنین سوق دادن نقدینگی‌ها به سمت تولید تنها از طریق ثابت بودن پارامترهای کلان اقتصادی امکانپذیر است چرا که در چنین وضعیتی، شرایط برای فعالان صنعتی شفاف بوده و آن‌ها را قادر به برنامه‌ریزی مناسب در حوزه کاری خود می‌کند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.