۲۰۶ از جدول کیفی خودروهای داخلی کنار رفت/تیانا همچنان در صدر جدول

به گزارش دنیای خودرو ،در این دوره از بررسی شرکت بازرسی و استاندارد که مسول ارزیابی کیفیت خودروهای تولید داخل است، محصولات خانواده ۲۰۶ که همواره در جدول رده بندی کیفیت در رده های بالا قرار داشتند،حضور ندارند.

بر اساس این گزارش ، در شهریورماه سال جاری، از میان ۲۰ خودرو سواری تولید داخل، نیسان تیانا با نمره منفی ۳٫۲ بازهم عنوان باکیفیت ترین خودرو تولید داخل را به خود اختصاص داد تا همچنان بدون رقیبی جدی عنوان باکیفیت ترین سواری تولید داخل را در کارنامه خود حفظ کند.

رتبه دوم نیز در اختیار نیسان ماکسیما با ۱۴٫۲ نمره منفی است. نیومزدا ۳ نیز با ۱۵ نمره منفی رتبه سوم رده‌بندی کیفی را در اختیار دارد.

اما سوزوکی گراندویتارا با ۱۸٫۸ نمره منفی در جایگاه چهارم رده‌بندی کیفی خودروهای سواری داخلی قرار داردو رتبه پنجم نیز در اختیار مگان با ۲۱ نمره منفی است.

همچنین تندر ۹۰ تولید ایران خودرو با ارتقای کیفی باز هم به رقیب خود در پارس خودرو رسید و این ۲ مدل خودرو با نمره منفی ۲۲٫۱ ،به طور مشترک در رتبه ششم رده‌بندی جای گرفتند.

اما رتبه هفتم رده‌بندی کیفی خودروهای سواری تولیدی که در دوره های قبل به ۲۰۶ اختصاص داشت ، در شهریورماه نیز در اختیار هیوندایی آوانته با ۲۳٫۱ نمره منفی است.

همچنین ام.وی.ام ۵۳۰ نیز با ۶۰ نمره منفی در رتبه هشتم قرار دارد و لیفان ۶۲۰ نیز با ۶۰٫۸ نمره منفی رتبه نهم رده‌بندی کیفی را به خود اختصاص داده است.

اما رتبه دهم رده‌بندی نیز با ۶۲٫۹ نمره منفی در اختیار پژو پارس خراسان است. پژو ۴۰۵ خراسان نیز با ۶۴٫۴ نمره منفی در رتبه یازدهم رده‌بندی کیفی خودروهای سواری داخلی قرار دارد.

رتبه دوازدهم نیز با ۶۵٫۴ نمره منفی در اختیار سمند است و پژو ۴۰۵ نیز با ۶۶٫۸ نمره منفی در رتبه سیزدهم و تیبا با ۷۳٫۸ نمره منفی در چهاردهم رده‌بندی قرار دارد. رتبه پانزدهم رده‌بندی کیفی نیز با ۷۵ نمره منفی در اختیار ام.وی.ام x33 (تیگو) و رتبه شانزدهم با ۹۵ نمره منفی در اختیار ام.وی.ام ۱۱۰ است.

بر اساس این گزارش ، طبق روال دوره های قبل ، قعر جدول کیفی به محصولات پرفروش و پر تیرا‍ژ پراید اختصاص دارد به طوریکه سایپا ۱۳۱، ۱۳۲ و ۱۳۱ پارس خودرو نیز به ترتیب با ۹۸٫۵، ۱۰۴٫۴ و ۱۰۴٫۷ نمره منفی رتبه‌های هفدهم تا نوزدهم رده‌بندی را در اختیار دارند.

در این رده‌بندی که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارائه شده و مربوط به کیفیت خودروهای تولید داخل در شهریورماه امسال است، در مجموع ۲۰ خودرو از ۴۵ خودرویی که در داخل کشورتولید یا مونتاژ داخل می شوند، مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و در دو دسته خیلی خوب، خوب تقسیم شده‌است.

طبق معمول رتبه‌بندی‌های قبلی، این ماه نیز سطح کیفی خودروهای تولیدی در ۹ معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ مورد ارزیابی قرار گرفته است

منبع : باشگاه خبرنگاران


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.