۲ میلیارد دلار درآمد بازار ابزار‌های امنیتی

همکاران سیستم- براساس آخرین گزارش شرکت آی دی سی، بازار ابزارهای امنیتی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ با سرعت تدریجی و کم شتابی رشد کرده است و این بازار در سه ماهه دوم سال جاری با ۶.۳ درصد رشد به ۲ میلیارد دلار رسیده است.

درآمد حاصل از فروش ابزارهای امنیتی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با ۶.۳ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۲ میلیارد دلار رسیده است. اما ترابری این ابزار‌ها در سطح بازارهای جهانی با ۶.۵ درصد رشد به ۴۹۶.۶۹۷ واحد رسیده است. رشد درآمد حاصل از فروش این ابزار‌ها در سه ماهه اول سال جاری ۹.۷ درصد و رشد واحدی این ابزار‌ها نیز ۱۲.۹ درصد بود.

گزارش آی دی سی حاکی از این است که حدود ۴۹.۴ درصد از بازار ابزارهای امنیتی در انحصار پنج عرضه کننده بر‌تر این محصولات است. شرکت سیسکو با سهم ۱۷.۶ درصدی از درآمد حاصل از فروش این ابزار‌ها همچنان در صدر این بازار ایستاده است، هر چند که سهم این شرکت در سه ماهه دوم سال قبل بیشتر از دوره مشابه امسال بود.

شرکت چک پوئینت نیز با سهم ۱۳ درصدی خود در این بازار دوم است. این شرکت توانسته درآمد خود از این بازار را در مقایسه با دوره مشابه سال قبل حدود ۱۵.۸ درصد افزایش دهد. البته بیشترین رشد درآمدی متعلق به شرکت فورتینت است که در این بازار رتبه چهارم را داراست. درآمد این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری در مقایسه با سه ماهه دوم سال گذشته ۲۶.۹ درصد رشد داشته است.

شرکت مک کافی نیز که از نظر سهم درآمدی جایگاه پنجم این بازار را در اختیار دارد، دارای یک رشد دو رقمی است. مک کافی که ۵.۶ درصد از درآمد حاصل از فروش ابزارهای امنیتی را در اختیار دارد، توانسته درآمدهای خود را در مقایسه با دوره مشابه سال قبل حدود ۱۲.۲ درصد افزایش دهد.

از نظر بخش‌های مختلف بازار نیز ابزارهای وی پی ان و فایر وال سهم بیشتری از درآمد‌ها را از آن خود کرده‌اند. ابزارهای وی پی ان ۲۸.۳ درصد از کل درآمدهای حاصل از فروش ابزارهای امنیتی را به خود اختصاص داده‌اند. سهم فایروال‌ها نیز از این بازار ۲۱.۲ درصد برآورد شده است.

بازار ابزارهای یو تی‌ام نیز که در سه ماهه گذشته ۲۷.۸ درصد از کل این بازار را از آن خود کرده بود، در حال حاضر فقط صاحب ۱۹ درصد از این بازار است.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.