۳کشته و ۹ زخمی در درگیری‌های ‘طرابلس’ لبنان

با افزایش حجم درگیری ها در طرابلس و کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن ۶ نفر دیگر، رئیس جمهور لبنان خواستار برگزاری نشست شورای عالی دفاع در این کشور شد.
به گزارش الانتقاد ، درگیری های طرابلس که از دیشب در بخش های مختلف این استان آغاز شده بود، امروز نیز با شدت بیشتری ادامه پیدا کرده و تاکنون سه نفر در این درگیری ها کشته شده اند و شش نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

در همین راستا الجزیره به نقل از خبرنگار خود در بیروت گزارش داد که میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان خواستار برگزاری نشست عالی دفاعی برای بررسی اتفاقات طرابلس شده است.

ماجرای درگیری‌های طرابلس چه بود؟

این در حالی است که شبه نظامیان جریان المستقبل لبنان با شورش در خیابانها به شلیک گلوله های جنگی ادامه می دهند، اما ارتشی ها همچنان منتظر تصمیم سیاسی سران دولت لبنان برای دخالت در کنترل اوضاع لبنان شده اند، تصمیمی که تاکنون از هیچ یک از مقامات سیاسی لبنان صادر نشده است.

المنار نیز با اشاره به این درگیری ها نوشت که یکی از جوانان کشته شده، به علت سقوط راکت در منزلش جان خود را از دست داده است. حزب عربی دموکراتیک نیز اعلام کرده است که پرتاب راکت و موشک به منطقه جبل محسن از منطقه التبانه و حی البقار همچنان ادامه دارد، اما عناصر این حزب همچنان به عدم واکنش به این حملات متعهد هستند و حتی یک گلوله نیز به مراکز آتش بار طرف مقابل شلیک نکرده اند.

محمود الدهیبی از شهروندان لبنانی صبح امروز در این درگیری ها کشته شده و فیصل عبدالله الحسین از نظامیان ارتش و عیسى از دیگر شهروندان لبنانی نیز دیشب جان خود را از دست داده اند.

خبرگزاری لبنان نیز با اشاره  به این درگیری ها گزارش داد که بیشتر راههای طرابلس با لاستیک ها و خودروها به آتش کشیده شده است و شبه نظامیان وابسته به  المستقبل نیز برای آزادی شادی المولوی به خیابان ها ریخته اند و اعلام کرده اند که اقدامات خود را تشدید خواهند کرد.

از سوی دیگر برخی رسانه های مغرض بین المللی قصد دارند تا با مرتبط کردن این اتفاقات به اوضاع سوریه، لبنانی ها را به جان هم بیندازند و درگیریهای داخلی را به این کشور نیز بکشانند، خبرگزاری رویترز در همین راستا مدعی شده که این درگیری بین طرفداران و مخالفان نظام سوریه روی داده است، وارد کردن محور مقاومت در این درگیری ها از دیگر اهداف این شایعه پراکنی شوم و شکست خورده است.

شهر طرابلس واقع در شمال لبنان که اخیرا دو محموله سلاح قاچاق شده به لبنان در آن توقیف شده، از عصر دیروز شاهد ناآرامی های گسترده است، شرکت کنندگان در این نافرمانی مدنی اصرار دارند که تا زمان آزاد نشدن شادی المولوی از تروریست های بازداشت شده به دست ارتش لبنان، در خیابان باقی خواهند ماند.

اداره امنیت عمومی لبنان دیروز اعلام کرد که بعد از پیگیری های دقیق و با نظارت دستگاه قضایی مربوط شادی المولوی دیروز در طرابلس در حالی که در حال خروج از یک مرکز خدمات اجتماعی وابسته به محمد الصفدی وزیر دولت لبنان بوده بازداشت شده است، اتهام وی ارتباط با گروه های تروریستی در لبنان است.

گفته می شود المولوی اصالتی سوری دارد و به طرفداران خود دستور داده تا راهزنی و شلیک گلوله و همچنین روشن کردن لاستیک ها را در شهر طرابلس ادامه دهند.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.