۳۵ درصد اپلیکیشن‌های اندروید چینی اطلاعات کاربران را می‌دزدند

۸فروردین ۱۳،

 

یک خبر تازه از دیتاسنتر اینترنت چین حاکی از آن است که طبق یک بررسی، نزدیک به ۳۵ درصد از اپلیکیشن‌‌های اندروید بخشی از اطلاعات کاربران که به این اپلیکیشن‌ها ارتباطی ندارد را بدون اطلاع آن‌ها می‌گیرند. حدود ۶۷ درصد این اپلیکیشن‌ها می‌توانند اطلاعات کاربر را بگیرند ولی فقط بعضی از آن‌ها از این قدرت سوءاستفاده می‌کنند.
 
 
وبلاگینا به نقل از fastcompany نوشت: اخیرا دولت چین گله‌مند بود که گوگل بیش از حد صنعت تلفن‌هوشمند چین را کنترل می‌کند. پیشنهاد این بود که چین باید قادر باشد سیستم‌عامل مخصوص خود را بدون قید و بندهای گوگل بسازد و با سابقه‌ای که از چین سراغ داریم باید سیستم‌عاملی با تایید رسمی دولت و کاملا طرفدار سانسور باشد. اما TechCrunch اشاره می‌کند سبب اغلب مشکلات موجود در حوزه اپلیکیشن‌های اندروید گوگل نیست، بلکه نسخه‌های ناشناخته سیستم‌عاملی می باشند که برای تناسب با نیازهای تولیدکنندگان محلی تنظیم شده‌اند و الزاما به فروشگاه گوگل پلی متصل نمی‌شود.
 
گذشته از این، در هفته‌های قبل با افشای این مطلب که ویرایش تازه اپلیکیشن اندروید فیس‌بوک به روزرسانی‌ها را خودش دانلود و نصب می‌کند و اصلا نیازی نیست کاربر به گوگل پلی مراجعه کند، اهمیت فروشگاه برنامه‌های اندرویدی گوگل  بیشتر به چشم آمد. دقیقا مشخص نیست چرا فیس‌بوک این روش را انتخاب کرده‌ است، اما ممکن است سببش این باشد که این شرکت می‌خواهد به جای گوگل خودش روی تجربه کاربران از استفاده از اپلیکیشن کنترل داشته باشد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.