۳ سال تدریس استاد قلابی در رشته برق

استاد قلابی که ۳ سال با مدرک جعلی اقدام به تدریس در دانشگاه‌های فارس می‌کرد، دستگیر شد. این استاد قلابی که خود را فوق لیسانس برق معرفی کرده بود با ترفندی ماهرانه اقدام به تحصیل در تعدادی از دانشگاه‌های مختلف استان فارس می‌کرد.
روزنامه خبر جنوب نوشت:

به گزارش خبرنگار ما چندی قبل گزارشی مبنی بر فعالیت استادی در دانشگاه فسا به دادسرای این شهرستان ارجاع و فاش شد که مدرک این استاد جعلی است.

با توجه به اعلام این گزارش پرونده‌ای تشکیل و تحقیقات برای مشخص شدن موضوع آغاز شد. در گام اول تحقیقات ماموران دریافتند که این مرد مدعی شده دارای مدرک فوق لیسانس در رشته برق است و از دو الی سه سال قبل اقدام به تدریس در برخی از دانشگاه‌های استان فارس می‌کند.

تحقیقات بعدی سرنخ‌هایی را در اختیار ماموران قرار داد و فاش شد که این استاد قلابی برای تدریس در دانشگاه مدرکی جعلی ارائه داده و پس از اخذ استعلام مشخص شده که این استاد قلابی مدرکش جعلی است.

با افشای این موضوع ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند در حالی که تحقیقات برای دستگیری این استاد قلابی کلاهبردار ادامه داشت پرونده‌های دیگری مبنی بر فعالیت وی در دیگر دانشگاه‌ها گشوده شد. در بررسی دیگر پرونده‌ها سرنخ‌هایی به دست آمد و مشخص شد که این فرد با مدرک قلابی ضمن تدریس در دانشگاه‌ها از این طریق مبالغ هنگفتی به عنوان حق الزحمه اخذ و به جیب زده است.

در ادامه تحقیقات با توجه به سرنخ‌هایی که به دست آمد ماموران هویت این استاد قلابی را شناسایی و برای دستگیری وی وارد عمل شدند. با توجه به تحقیقات گسترده مشخص شد که این مرد در شهرستان فسا است.

تحقیقات بعدی سرنخ‌های دیگری را در اختیار ماموران قرار داد و مشخص شد که این استاد قلابی فقط از یک دانشگاه ۱۴ میلیون تومان به عنوان حق الزحمه اخذ کرده است.

بر اساس اظهارات مسئولان دانشگاه، زمانی که از دانشگاهی که استاد قلابی مدعی شده که در آن تحصیل کرده استعلام گرفته‌اند پی برده‌اند که دانشجویی به این نام و مشخصات در دانشگاه مذکور هیچگاه تحصیل نکرده است.

در ‌‌نهایت ماموران با اخذ مجوز قضایی برای دستگیری این کلاهبردار وارد عمل شده و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند. وی در بازجویی‌های اولیه به بزه ارتکابی اعتراف کرد. پس از آن متهم برای بازجویی در اختیار بازپرس پرونده قرار گرفت. وی در بازجویی‌ها به بزه ارتکابی اعتراف کرد و مدعی شد که با ارائه مدرک جعلی طی سه سال در دانشگاه‌های مختلف در فارس مشغول به تدریس بوده است.

این استاد قلابی گفت: من دارای مدرک لیسانس برق هستم از سه سال قبل تصمیم گرفتم که به عنوان استاد در دانشگاه‌های فارس تدریس کنم از این رو مدرک فوق لیسانس را جعل کرده و پس از طی شدن مراحل قانونی مشغول به تدریس شدم.

وی ادامه داد: در این مدت که در دانشگاه‌های مختلف تدریس می‌کردم فقط تعدادی کتاب مطالعه کرده و سپس به دانشجویان تدریس می‌کردم. با توجه به اظهارات متهم برای وی به اتهام جعل، استفاده از سند مجعول و کلاهبرداری قرار بازداشت موقت صادر شد و متهم راهی زندان شد.

گفتنی است این پرونده هم اکنون در دادسرای شهرستان فسا در جریان رسیدگی است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.