‌ادغام وزارت راه با مسکن از اول اشتباه بزرگی بود/ اولویت، جداسازی است

۰۱ تیرماه ۱۳،

نماینده مجلس با بیان اینکه اغلب نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روند ادغام وزارت راه و مسکن رضایت ندارند، گفت: جداسازی دو وزارتخانه راه و مسکن به تازگی در مجلس مطرح شده ولی هنوز به عنوان «طرح» چیزی عنوان نشده است.

به گزارش Consbank، جعفر قادری در گفت‌وگو با فارس دربارهٔ زمزمه‌های مبنی بر انتقاد نمایندگان مجلس از عملکرد وزارت راه و شهرسازی پس از ادغام و تلاش برای جدا سازی بخش «حمل و نقل» از بخش «مسکن» و بازگشت به وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و راه و ترابری، اظهار داشت: این بحث‌ به تازگی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده ولی هنوز به عنوان «طرح» چیزی عنوان نشده است.

وی ادامه داد: ولی اغلب نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روند ادغام وزارت راه و مسکن رضایت ندارند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه با این روند موجود فعالیت‌ها، جدا سازی شاید بهتر باشد، تصریح کرد: شنیده‌ام تعداد بسیاری از نمایندگان مجلس طرح جداسازی دو وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی را امضاء کرده‌اند.

قادری با بیان اینکه ادغام وزارت راه و مسکن اشتباه بزرگی بود که انجام دادیم، گفت: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی تنها به «وزارتخانه مسکن مهر» تبدیل شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون و پس از ادغام دو وزارتخانه راه و مسکن، اغلب فعالیت‌های مربوط به بخش راه‌آهن و راه‌سازی کمتر از مسکن مورد توجه است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: اعتقاد اغلب نمایندگان مجلس این است که ادغام وزارتخانه‌های راه و مسکن کاملاً غیرتخصصی بود‌.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس نیز امروز در این‌باره گفته بود: طرح جداسازی دو وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی به مجلس ارائه شده و بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان با این طرح موافق و آن را امضا کرده‌اند.

بنا به نقل از احمد جباری‌ از زمان ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی شاهد افت توجه بخش‌های مدیریتی این وزارتخانه به حوزه‌های راه بوده‌ایم و از آن جا که وزارتخانه تازه باید بر بخش‌های متعددی در کشور از جمله بر بخش‌های راه زمینی، هوایی و دریایی و فرودگاه‌های و صنعت ریلی و از این قبیل در کنار مسکن و توسعه زیربناهای آن متمرکز شود، عملا مشکلات بسیاری برای این حوزه‌ها به‌وجود آمده و بنابراین نمایندگان تصمیم گرفته‌اند تا در قالب طرحی این دو وزارتخانه ادغام شده را از هم منفک کنند.

وی گفته بود: هم اکنون این طرح دارای بیش از ۷۰ امضای نمایندگان ملت است و بر شمار امضاها نیز افزوده شده که انتظار می‌رود با توجه به عزم جزمی که نمایندگان در این زمینه دارند،‌ این تفکیک در صحن علنی مجلس مطرح و مورد تأیید و تصویب نمایندگان قرار گیرد.


پایگاه خبری ساخت و ساز کشور | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.