‌درمان دارویی سرطان با بروز واکنش‌های مزمن پوستی مرتبط است

مهر ۱۳۹۸

ممتاز نیوز : مقامات رسمی بهداشت کانادا و سوییس طی بیانیه‌ای اعلام کردند؛ داروی
“Xeloda” که برای درمان سرطان پیشرفته پستان و روده بزرگ به کار می‌رود
گاهی اوقات با بروز واکنش‌های پوستی مزمن مرتبط است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا ؛
بیماران مصرف کننده این دارو واکنش‌های پوستی مزمن مانند شرایط پوستی
خطرناک به نام سندرم استیون جانسون یا نکرولیز اپیدرمال سمی را گزارش
دادند.

علائم و نشانه‌های این حساسیت بالا به دارو شامل علائم شبه آنفلوانزا، تب،
خارش پوست، زخم‌های دهانی دردناک، جوش‌های پوستی قرمز یا ارغوانی رنگ است
که حالت تاول و تکثیر پیدا می‌کند و معمولا با سوزش، خارش و ترشحات چشم
همراه است.

مرکز سلامت کانادا با اعلام این گزارش و تاکید بر نادر بودن علائم به
بیماران پیشنهاد کرد که به محض تجربه هریک از این علائم و نشانه‌ها حتما به
پزشک خود مراجعه کنند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید *