‌ناگفته‌های پلیس از حادثه مرگبار دانشگاه نیجریه

47-105.jpg

پلیس نیجریه اعلام کرده است بر خلاف گمانه‌زنی‌ها هیچ کس در رابطه با حمله مسلحانه به خوابگاه دانشجویی موبی دستگیر نشده است.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چهارشنبه هفته قبل حمله افراد مسلح به خوابگاه دانشجویی در دانشگاه پلی تکنیک موبی در نیجریه باعث کشته شدن ۳۲ نفر شده است. پلیس در این رابطه اعلام کرد کشته شدگان مسلمان و مسیحی بودند همچنین دو پلیس و یک خدمه دانشگاه نیز در بین کشته شدگان بودند.

به گزارش واشنگتن پست، به گفته پلیس افراد مسلح با سلاح سرد و گرم به خوابگاه حمله کردند و به طرز فجیعی دانشجویان را یک به یک به قتل رساندند.

پلیس همچنین درباره آمار دقیق کشته شدگان اعلام کرد پلیس ۲۶ جسد را به سردخانه انتقال داد، اما همسایگان اجساد ۱۵ دانشجوی دیگر را از محل حادثه دور کردند. با این حساب تاکنون ۴۱ نفرد در این حادثه کشته شدند.

پلیس همچنین اعلام کرد نیروهای امنیتی در جای جای شهر برای دستگیری افراد شرور در حال عملیات هستند. پلیس همچنین اعلام کرد حکومت نظامی همچنان در این منطقه ادامه خواهد داشت.

همچنین به گزارش بی بی سی، پلیس از آزادی ۱۶ نفر از سران اتحادیه دانشجویی از دانشگاه‌های مختلف نیجریه خبر داد که طی دو روز گذشته تحت بازجویی قرار گرفتند.

اگر چه دانشجویان دانشگاه‌های دیگر نیجریه نیز از ترس حملات افراد شرور در دو روز گذشته به دانشگاه نرفته‌اند، با این حال پلیس اعلام کرد که به زودی شرایط عادی در دانشگاه‌های این کشور برقرار خواهد شد.

گفتنی است این چندمین بار است که افراد شرور به دانشگاه‌های شمال نیجریه حمله می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.