˝آتش‌بس ۲˝ در برابر ˝شهر موش‌ها ۲˝ / نیک‌بین: اکران همزمان فیلم‌های پرفروش یک فاکتور منفی نیست

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

تهیه‌کننده فیلم ˝آتش‌بس ۲˝ معتقد است همزمانی اکران این فیلم با چند فیلم پرفروش دیگر صدمه‌ای به بدنه سینما وارد نمی‌کند.

سرویس سینمایی هنرآنلاین،سال تا اینجای کار سال خوبی برای سینمای ایران بوده است. از ابتدای سال و اکران نوروزی، روند فروش فیلم‌ها رو به افزایش بوده و هر ماه فیلمی میلیاردی گیشه سینما را رونق بخشیده است.

در حالی که فیلم “شهر موش‌ها ۲” به کارگردانی مرضیه برومند از چهارشنبه پیش روی پرده سینما رفته است، “آتش‌بس ۲” ساخته تهمینه میلانی هفته آینده اکران عمومی خواهد شد. قسمت اول هر دو فیلم جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران می باشند.

میلانی که اولین “آتش‌بس‌” به کارگردانی او در گیشه‌های فروش بسیار موفق ظاهر شد، از همان ابتدا ساخت دنباله این فیلم بارها عنوان کرد پس از پایان مراحل تولید، آن را برای اکران عمومی آماده می‌کند و برای نمایش در جشنواره فیلم فجر نگه نمی‌دارد.

وقتی صحبت از ساخت فیلم “آتش‌بس ۲” به میان آمد، خبرهای مختلفی دربارهٔ حضور بازیگران این فیلم شنیده شد؛ از بازی دوباره محمدرضا گلزار در مقابل مهناز افشار تا ادامه خط داستانی که “آتش‌بس” را دنبال می‌کرد.

در همان روزهای پیش از فیلمبرداری میلانی در صفحه فیس بوک خود دربارهٔ ساخت “آتش بس۲” این گونه نوشت که داستان “آتش‌بس ۲” ربط مستقیم به “آتش‌بس” (کودک داخل) ندارد و انتقادی طنز از زوج‌هایی است که با ظاهر مدرن و تربیت و خواسته‌های سنتی دچار مشکلات ارتباطی بسیار می باشند. تنها دکتر روانشناس که آتیلا پسیانی آن را بازی می‌کند در هر دو فیلم مشترک است.

این کارگردان سینما در ادامه در صفحه شخصی خود نوشت: امیدوارم با نمایش فیلم “آتش‌بس ۲ “و در ادامه با ساختن” آتش‌بس” ۳ و۴ و…. که با مشاوره‌ یکی از متخصصین برجسته‌ی ایرانی، ساخته خواهد شد به یک روابط خانوادگی اشتباه اجتماعی و در ادامه سیاسی با محور قرار دادن دکتر مشاور، “آتش‌بس” بدهیم و یا حداقل دربارهٔ‌ آنها فکر کنیم.

اما آنچه دربارهٔ فیلم‌های نیمه اول سال ۹۳ قابل توجه است، حضور چشمگیر چند فیلم میلیاردی بود که از ابتدای سال، گیشه سینما را رونق بخشید.

روز قبل علی مختاری از دفتر هدایت‌فیلم رسما اعلام کرد “آتش‌بس ۲” بعد از فیلم سینمایی “آذر، شهدخت، پرویز و دیگران” به سرگروهی سینما فرهنگ اکران خواهد شد.

او در ادامه عنوان کرد “آتش‌بس ۲” قرار بود همزمان با “شهر موش‌ها” از چهارشنبه پیش اکران شود، اما از آنجا که “آذر، شهدخت،…” کف فروش این هفته را پر کرده “آتش بس ۲” را از هفته بعد روانه اکران عمومی خواهد شد. به این ترتیب فصل اکران‌های میلیاردی سبب شده سینماها از رکود چند ماه قبل در آمده باشند و خود را برای مارتن میلیاردی فیلم دیگری که تجربه “آتش‌بس‌” آن سال‌ها پیش در خاطره‌ها مانده است، زنده کند.

نیک‌بین تهیه‌کننده این فیلم دربارهٔ همزمانی فیلم‌های میلیاردی برای اکران عمومی به ممتاز به نقل از هنرآنلاین، گفت: خوشحال هستم فیلم‌های پرفروش به سینما راه پیدا کرده‌اند. فکر می‌کنم وقتی چند فیلم پرفروش همزمان با هم اکران شود، صدمه‌ای به بدنه سینما وارد نمی‌کند. حتما این گونه از فیلم ها پتانسیل فروش را دارند ، پس این موضوع برای اکران فیلم “آتش بس ۲” فاکتور منفی به شمار نمی‌رود.

او در ادامه گفت: مردم در دوره‌ای از سینما دوری می‌کردند و سالن‌های خالی سبب ضرر برای فیلمساز و تهیه‌کننده بود، اما میزان فروش فیلم‌ها به حدی رسیده است که وقتی فیلمی با فروش خوبی هم مواجه است، آن فیلم را برای ادامه فروش‌اش تا هفته بعد هم اکران می‌کنند.

تهیه‌کننده “آتش‌بس ۲” در پایان گفت: تبلیغات و بیلبوردهای فیلم “آتش بس۲” را برای اکران آماده و از روز قبل در سطح شهر بنرهای تبلیغاتی فیلم را هم نصب کرده‌ایم.

با این حال به نظر می رسد رقابت میان فیلم‌های میلیاردی با دو فیلم دیگر تا پایان فصل تابستان ادامه خواهد داشت. 

بهرام رادان، میترا حجار، آتیلا پسیانی، گوهر خیراندیش، مهرانه مهین ‌ترابی، پژمان جمشیدی، دانیال عبادی، فلور نظری و رایان جواهریان در “آتش‌بس ۲” به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم دربارهٔ‌ یک زوج جوان و تحصیلکرده است که عازم سفری به خارج از کشور می باشند، پس از سال‌ ها مشاور خانواده‌ خود را به ‌طور اتفاقی در فرودگاه ملاقات می ‌کنند و در مدت زمانی که منتظر پرواز خود می باشند، اتفاقات سال‌ هایی از زندگی خود را در مدتی که مشاور آن ‌ها در خارج از کشور بود، مرور میکنند. 

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.