˝اژدهاک˝ بهرام بیضایی با سایه ها روخوانی شد

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

اجرای نمایشنامه‌خوانی، سایه بازی ˝اژدهاک˝ اثر بهرام بیضایی به کارگردانی هانی صالحی با حضور بیش از صد تماشاگر در روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین،این اجرا که تلفیقی بود از روخوانی به همراه سایه بازی از نمایشنامه “اژدهاک” با شیوه و نگاهی تازه بر نمایشنامه خوانی توسط گروه نمایش “باران” اجرا شد و مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفت.

صالحی این اجرا را نتیجه یک کار تحقیقاتی دانست و گفت: من مدتها مشغول تحقیق و مطالعه دربارهٔ شیوه نمایشی سایه بازی و شکل نمایشنامه خوانی متداول در ایران بودم تا بتوانم با تلفیق این دو شیوه به یک اجرای نو و تازه برای جلب نظر مخاطبان باشم که هم با استفاده از سایه بازی از احتمال کسالت و خستگی آنان از یک اجرای نمایشنامه خوانی بکاهم وهم بتوانم نظرشان را برای توجه به یک متن قابل تأمل و پرباری مانند”اژدهاک” استاد بیضایی جلب کنم و در این زمینه از راهنمایی و مشاوره استادان زیادی در ایران و خارج از کشوراستفاده کردم.

او با اشاره به استقبال مخاطبان در این دو اجرای آزمایشی که در دو روز پنجشنبه و جمعه گذشته برگزار شد، معتقد است، این شیوه نو و تازه می تواند یک شکل قابل توجهی برای خوانش برخی از نمایشنامه هایی باشد که از ادبیات و نشانه شناسی سنگینی برخوردارند، باشد.

هانی صالحی و محمدرضا انتظامی ،نقش خوانان متن “اژدهاک ” بودند و بهروز شبستری،رها حیدری ،فریبرز مصطفایی، سحر نجفی ، صیاد سیاهی،آپول اسدی ، هومن بهزاد نژاد و محسن بنی هاشمی بازیگران سایه گستر این اجرا بودند.

موسیقی این نمایش نیز به صورت زنده با نواختن ویلون و دف درجهت ایجادریتم و فضا سازی استفاده می شد.

همچنین در دو روز این اجرای نمایشنامه خوانی برخی از هنرمندان تئاتر و سینما مانند: بهرنگ توفیقی (کارگردان مسیر انحرافی)،محسن ملکی( گریمور)،نگین صدق گویا (بازیگر) و… مهمانان این اجرا بودند.


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.