˝ای ایران˝ در صربستان اجرا شد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

تعامل برای برپایی نمایشگاه قوم شناسی صربستان در ایران

سرود ˝ ای ایران ˝ در موزه قوم شناسی بلگراد طنین انداز شد.

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از روابط عمومی گروه موسیقی آبنا به دعوت تومیسلاو تاسیچ مشاور وزیر فرهنگ صربستان و رئیس موزه قوم شناسی بلگراد، آخرین اجرای گروه موسیقی آوا، اعزامی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در موزه قوم شناسی برگزار گردید.

در ابتدای این برنامه رئیس موزه قوم شناسی با قدردانی از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای ساماندهی این اتفاق هنری گفت: برای ما سبب افتخار است که امشب میزبان گوشه ای از هنر ارزشمند ایران باشیم.

تاسیچ در ادامه از ایران به عنوان کشوری با پیشینه فرهنگی غنی و قوی یاد کرد و بر توسعه تعاملات فرهنگی و هنری تاکید کرد.

تاسیچ همچنین ضمن اعلام آمادگی قاطع برای ارسال آثار موزه قوم شناسی بلگراد به ایران جهت برپایی نمایشگاهی تحت همین عنوان در تهران و یا یکی از شهرهای مهم ایران، از رایزنی فرهنگی خواست تا شرایط این همکاری را در آینده نزدیک فراهم کند.

محمود شالویی؛ رایزن فرهنگی سفارت کشورمان هم در سخنانی با اشاره به توانمندی های فرهنگی و هنری در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های ممتازی برای تعاملات فرهنگی برخوردار است و برای میزبانی اتفاقهای بزرگ شأن و شایستگی کامل را دارد.

شالویی همچنین ضمن استقبال از پیشنهاد این مقام مسوول در وزارت فرهنگ صربستان، وعده کرد تا این موضوع را به مبادی ذیربط در ایران منعکس و پیگیری های لازم را انجام دهد.

در ادامه گروه موسیقی آوای کرمانشاه به اجرای برنامه خود پرداخت و “ای ایران” را هم اجرا کرد.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.