˝باران غدیر˝؛ فرصتی برای همدلی مسلمانان و غیرمسلمانان

یکشنبه ۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

حجت الاسلام محمد زائری:

دبیر سومین همایش بین المللی ادبی و هنری باران غدیر توجه iبه موضوع ادبیات میان مذهبی در فضای دانشگاهی کشور و تدوین پایان نامه های متنوع در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را یکی از آثار و برکات این همایش عنوان نمود.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، حجت الاسلام محمد زائری، شامگاه شنبه، ششم مهر در آیین افتتاح سومین همایش بین المللی هنری، ادبی باران غدیر گفت: ثبت و ضبط ، معرفی و نشر آثار ادبی و هنری در نقاط مختلف جهان توسط پیروان ادیان و مذاهب گوناگون در اعتراف iبه حقیقت ولایت حضرت علی (ع) و ذکر فضیلت ها و ارزش های پیامبر اسلام (ص) و خاندان گرامی او آن هم در روزگار فتنه و آشوب سیاه استکبار جهانی و صهیونیسم از اهداف این همایش است.

دبیر جشنواره باران غدیر، تجلیل از نخبگان و فرهیختگانی که درباره پیامبر (ص) و ائمه (ع) اثر خلق نموده اند را از سویی ادای احترام iبه کسانی عنوان نمود که iبه ذکر امیرالمومنین و رسول خدا (ص) پرداخته اند و از سوی دیگر فرصتی برای ایجاد ارتباط ،همدلی ، آشنایی و دوستی میان نخبگان فرهنگی ایرانی و غیر ایرانی و مسلمان و غیر مسلمان دانست .

زائری یادآور شد: در همایش دوم حوزه جغرافیایی مهمانان گسترش یافت و شاهد تنوع مذهبی و دینی تازه ای بودیم و اکنون در همایش سوم گسترش حوزه موضوعی آثار ملاحظه می گردد. او توجه iبه موضوع ادبیات میان دینی و میان مذهبی در فضای دانشگاهی کشور و تدوین پایان نامه های متنوعی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را یکی از آثار و برکات این همایش دانست و گفت:انتشار بعضی آثار و تالیفات تازه توسط هنرمندان و نخبگان شرکت نماینده در دو دوره پیشی در کشورهای خود از جمله نتیجه و برکات همایش بوده است.

دبیر همایش باران غدیر همچنین iبه برنامه های این همایش اشاره نمود و افزود: علاوه بر گرامی‌داشت شاعر نامدار مسیحی لبنان پولس سلامه، گرامیداشت پروفسور دهرمیندرنات( شاعر هندو مذهب) و برگزاری بخش ویژه رحمه للعالمین و نیز تدوین و ثبت آیین هنری غدیریه خوانی در مناطق مختلف کشور از چهار کتاب انتشار یافته در سومین همایش بین المللی باران غدیر نیز رونمایی می گردد.

گرامی‌داشت یاد پولس سلامه، شاعر و اندیشمند مسیحی لبنانی و رونمایی از کتاب” پولس سلامه و حماسه غدیر” iبه صورتی نمادین از بخش های این برنامه بود. اجرای قطعاتی در وصف امیر مومنان (ع) توسط گروه قوالی عابد مهر علی خان از کشور پاکستان نیز برنامه دیگر این همایش بود که با استقبال حاضران روبه رو شد.

آیین افتتاحیه همایش بین المللی باران غدیر شامگاه شنبه با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، حجت الاسلام محمد زائری دبیر همایش، فاضل نظری رییس حوزه هنری استان تهران،تعدادی از شخصیتهای فرهنگی و شاعران و اندیشمندان خارجی و داخلی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.