˝تل ضحاک˝ برای اجرا عازم سوئیس می‌شود

۱۴ام بهمن ،

نسیم احمدرپور:گروه ایرانی نمایش ˝تل ضحاک˝ چهارشنبه ۱۸ بهمن برای اجرا در زوریخ عازم سوئیس می‌شود، فعلا هیچ برنامه‌ای برای اجرا در ایران نداریم.

نسیم احمدپور در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین بیان کرد: بعد از اجرای موفق نمایش در ایران، ۱۸ بهمن گروه ایرانی برای اجرا در زوریخ عازم سوئیس می‌شود و بعد از ۳ شب تمرین، ۵ اجرا را خواهیم داشت، فعلا هیچ برنامه‌ای برای اجرای عمومی اثر در ایران نداریم.

احمدپور در ادامه در رابطه با سطح آثار حاضر در جشنواره عنوان کرد: متاسفانه به سبب درگیری برای اجرای نمایش موفق به دیدن آثار در جشنواره نشدم بنابراین نمی‌توانم نظری در این مورد بدهم.

وی تصریح کرد: گروه سوئیسی از اینکه جشنواره تئاتر فجر به آنها این فرصت را داده بود تا به ایران سفر کنند ابراز خوشحالی می‌کردند، کارگردان و نویسنده این گروه آشنایی با جشنواره تئاتر فجر را داشتند و آشنایی ما در جشنواره فجر بود اما بقیه عوامل گروه برای اولین بار در جشنواره فجر حاضر شدند و این حضور در بسیاری از حوزه‌ها برای آن‌ها جذابیت داشت.

احمدپور تصریح کرد: این نمایش در رابطه با قهرمان سوئیسی “ویلهلم ‌تل” است که در یک مبارزه علیه شاه دوران خود مجبور می‌شود سیب را بر روی سر پسر خود بگذارد که در صورت تیراندازی درست به سمت سیب، پسر او آزاد می‌شود. این اتفاق می‌افتد اما والی آن زمان خلف وعده می‌کند و او را دستگیر می‌کند. طی اتفاقاتی که می‌افتد تل کشور را به تصرف خود در می‌آورد و …که این بخش نمایش در ایران و توسط گروه ما تولید شد. داستان ایران هم “کاوه و ضحاک” است که گروه سوئیسی آن را تولید کرد. به سبب رفتار این قهرمان، ما آرش کمانگیر را به گروه سوئیسی پیشنهاد دادیم اما آن‌ها تاکید بسیاری بر روی کاوه آهنگر داشتند. به سبب اینکه عنوان “تل” با “کاوه” جور درنمی‌آمد، اسم پروژه “تل ‌ضحاک” شد.

در رشته نمایشنامه‌نویسی مسابقه بین‌الملل از نسیم احمدپور نویسنده بخش “تل” از نمایش “تل ضحاک” به عنوان یک متن اقتباسی تقدیر شد ضمن آنکه عنوان برگزیده کارگردانی این بخش را علی‌اصغر دشتی و نیکلاس هلبلینگ کارگردانان نمایش “تل ضحاک” محصول ایران و سوئیس از آن خود کردند و در رشته بازیگری مرد بخش بین‌الملل فربد فرهنگ بازیگر نمایش “تل ضحاک” محصول ایران و سوئیس مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام/۵۴/۵۳

 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.