˝تمشک˝حاصل تجربیات پنج فیلم قبلی من است

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

سامان سالور در نشست خبری فیلم ˝تمشک˝:

سامان سالور گفت:˝تمشک˝ حاصل تجربیات پنج فیلم قبلی من است که در روایت داستان مدرن سعی دارد تا مخاطب خود را همراه خود داشته باشد و او را به همذات پنداری برساند.

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین ،فیلم سینمایی “تمشک” امشب درسالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد برای اهالی رسانه به نمایش درآمد.

سامان سالور کارگردان فیلم سینمایی “تمشک” در نشست نقد و بررسی این فیلم دربارهٔ ایده اولیه  فیلم گفت: وقتی فیلم را برای حمایت بردیم بعضی مسئولان در پیشنهادی دور از انتظار از ما خواستند داستان را به کل تغییر دهیم تا فیلم را مورد حمایت قرار دهند که آن را نپذیرفتیم و سعی کردیم در بخش خصوصی تولید کنیم.

او در ادامه افزود: با بیان آنکه جسارت فیلمسازان نسل جوان ستودنی است . این فیلم به شکل مستقل وارد پیش تولید شد و نزدیک به پنج ماه کار پیش تولید آن طول کشید و امروز خوشحالم که با این عوامل برای ساخت این اثر همراه بودم چرا که ویژگی های خلاقه مورد لزوم را در این کار از همراهان و البته همکاران گرفتم.

سالور با اشاره به این مسئله که امیدوارم طعم تمشک بر کام مخاطبان این فیلم گوارا باشد گفت: بحث بر سر انتخاب رحم اجاره ای به عنوان خط اصلی داستان فیلم در حقیقت تاکید بر بازتاب روابط بین آدم ها بود و دوست داشتیم قصه ای را روایت کنیم که در عین برقراری ارتباط با مخاطب ،از ریتم و شخصیت پردازی خوبی برخوردار باشد و بیننده را همراه خود داشته باشد.

او ادامه داد: “تمشک” با امیدواری و با تپش قلب کودک به پایان می رسد و با وجود آنکه قصه رگه هایی از تلخی را دارد قصه و فیلم با نور امید وامیدواری تمام می گردد.

سالور در مورد دست زدن های داخل سالن با لحنی حاکی از کنایه گفت: من چیزی ندیدیم چون ۱۰ دقیقه ای برای کشیدن سیگار خارج آمدم و از این بازخورد مخاطبان محروم شدم.

کارگردان فیلم “تمشک” در مورد استفاده از مهران احمدی بازیگر این فیلم در دو نقش گفت: جلسات متعددی را برای انتخاب بازیگران منطبق بر شناسنامه شخصیت های اصلی فیلمنامه برگزار کردیم که برای حضور دو برادر بر انتخاب دو نقش برای مهران احمدی تاکید داشتیم و خوشحالیم که توانستیم از استعداد این بازیگر خوب کشورمان استفاده کنیم، سبب انتقادها برای این انتخاب را درک نمی کنم.

او در پاسخ به این سئوال که چرا سراغ این سوژه رفته است گفت: با قطعا فیلمساز با اعتقاد به سوی ساخت سوژه ذهنی خود حرکت می کند . چرا که سینما فی نفسه کار سختی است و تا منطق درستی در میان نباشد ، نویسنده به سمت نوشتن نمی رود.

سالور در مورد برخورد داستان با شخصیت حمید به عنوان کاراکتر اصلی فیلم و انتقام از او گفت: داستان باید منطبق بر منطق فیلمنامه پیش می رفت و این خواست خود فیلمنامه ومنطق داستان بود و اگر غیر از این بود شاید مخاطب در ارتباط گیری موفق نبود.

سالور ، تماشاچی ایرانی را باهوش ترین تماشاگر دنیا دانست و تصریح کرد: “تمشک” حاصل تجربیات پنج فیلم قبلی من است که در روایت داستان مدرن سعی دارد تا مخاطب خود را همراه خود داشته باشد و او را به همذات پنداری برساند.

در ادامه این نشست تهیه کننده فیلم دربارهٔ روند تولید کار و سختی هایی که برای حمایت از تولید این فیلم متحمل شد گفت: سخنان من با اظهارات کارگردان فیلم تفاوتی ندارد اما معتقدم که این اثر نه تنها با مخاطب خاص که با عموم مخاطبان نیز ارتباط برقرار می کند.

هایده صفی یاری تدوینگر این فیلم گفت: وقتی فیلمنامه به دست من رسید در گفت و گو با کارگردان به روند متفاوتی در تدوین و روایت خط داستانی این اثر رسیدیم که امروز بعد از مواجهه با آن در کنار مخاطبان از آن راضی هستیم.

نیکی کریمی بازیگر این فیلم گفت: از سال قبل تصمیم گرفتم با فیلمسازهای جوان و آینده داری که مشغول کار می باشند برای دست یافتن به تجربه های نو همکاری کنم. چرا که مثل آنها فکر می کنم ایده اصلی سینما تنها سرگرم کردن تماشاگران نیست و سینما باید مخاطب را به تفکر وادارد.

او ادامه داد: هر دو فیلمی که امسال دارم آثار آبرومندی می باشند چرا که در سینمای امروز فیلمی که شرافتمندانه ساخته شود من را راضی می کند.

احمد وظیفه شناس مسئول جلوه های ویژه کار دربارهٔ طراحی صحنه تصادف این فیلم گفت: سعی کردیم که با وجود بودجه ای داریم صحنه تصادف را در قالب انیمیشن به گونه ای دربیاوریم که با روند روایت طبیعی و حقیقی منطبق باشد.

سمیرا حسن پور بازیگر این فیلم که برای اولین بار در سینما به عنوان بازیگر حضور دارد ضمن ابراز رضایت از حضور در این پروژه با عوامل حرفه ای گفت: سعی کردم به خواست کارگردان با نقش زندگی کنم و چون با اعتقاد به انجام این کارها پرداختم، خروجی اثر را دوست دارم. مهدی پاکدل بازیگر این اثر سینمایی نیز عنوان کرد : خوشبختانه این تنها اثری بود که با همه بازیگران جلسه تمرین و دورخوانی داشت و در مورد نقش ها و کاراکترهای آنها صحبت می کردیم ، همین مسئله سبب شد تا بازیگران برای ارتباط گیری با نقش مشکلی نداشته باشند.

نغمه مرادی دیگر بازیگر این اثر سینمایی که اولین تجربه بازی خود را در سینما در فیلم “تمشک” پشت سر گذاشته است دربارهٔ تجربه حضور در این اثر گفت: خوشحالم که سخت گیری های آقای سالور در مورد این فیلم تنها به بازیگران فیلم اولی این اثر بر نمی گشت و او نگاهی عادلانه به همه عوامل تولید این اثر داشت.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.