˝جورج جونز˝ خواننده پیشکسوت موسیقی محلی آمریکا درگذشت

۰۷اردیبهشت،

جورج جونز، خواننده پیشکسوت موسیقی محلی (کانتری) و از برندگان جایزه گرمی آمریکا در ۸۱ سالگی درگذشت.

به گزارش هنرآنلاین، اوج دوران فعالیت هنری جورج جونز به دهه‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۹۰ میلادی برمی‌گردد. او خالق ترانه‌های ماندگاری است که بعضی از آنها در صدر جدول ترانه‌های پرطرفدار قرار دارند.

به گفته کیرت وبستر، مشاور حقوقی جورج جونز، او از هفته قبل بخاطر تب و فشار خون غیرمنظم در بیمارستان بستری شده بود.

یکی از مشهورترین ترانه‌های جونز “او امروز به عشق‌اش پایان داد” نام داشت که مربوط به عشق و مرگ بود. این ترانه که در سال ۱۹۸۰ میلادی اجرا شد، چندین جایزه معتبر را برای وی به ارمغان آورد.

جورج جونز در روز ۱۲ سپتامبر ۱۹۳۱ میلادی در ایالت تگزاس به دنیا آمد و در نوجوانی برای کسب درآمد در خیابان‌ها گیتار می‌نواخت. او پس از خدمت در نیروی تفنگدار دریایی آمریکا برای فعالیت هنری به هیوستون رفت.

نام جورج جونز اولین بار در سال ۱۹۵۵ میلادی به فهرست ۱۰ ترانه برتر آمریکا راه یافت. او چهار سال بعد توانست با ترانه “آذرخش سفید” برای اولین بار در صدر این فهرست قرار بگیرد. موفقیت هنری او در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی نیز ادامه داشت. جورج جونز در سال ۱۹۶۹ میلادی پس از دو ازدواج ناموفق با تامی واینت که از خوانندگان موسیقی کانتری بود ازدواج کرد.

زندگی مشترک این دو خواننده تا سال ۱۹۷۵ میلادی ادامه داشت. آنها در این مدت چند ترانه مشترک خواندند و همکاری هنری‌شان را بعد از متارکه نیز ادامه دادند. در آن سال‌ها اعتیاد شدید به الکل و کوکائین بر زندگی مشترک جونز با تامی واینت اثر منفی گذاشت و از اعتبار هنری او کاست.

به نوشته بی.بی.سی، جورج جونز در سال ۱۹۹۹ میلادی پس از تصادف در حال مستی به شدت مجروح شد و دوباره برای ترک اعتیاد به الکل مورد مداوا قرار گرفت. جونز در حال برگزاری چندین کنسرت در شهرهای مختلف آمریکا بود که در بیمارستان بستری شد.

او قرار بود در ماه نوامبر ۲۰۲۴ به همراه گروهی از ستارگان موسیقی کانتری در نشویل تنسی اجرا کند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.