˝حمیدِ هـُـما˝ مستوره‌ای از شخصیت هما روستا است/ سینمای ایران پیش از این صاحب سینمای تجربی بود

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

محمد علی سجادی در گفت‌وگو با هنرآنلاین؛

فیلم بزرگداشت هما روستا که توسط محمد علی سجادی ساخته شده است، امشب در مراسم افتتاحیه اکران می‌شود.

محمد علی سجادی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین در خصوص ایده اولیه شکل‌گیری ساخت فیلم بزرگداشت هما روستا گفت: شناخت من نسبت به خانم روستا مربوط به سالهای قبل است. من بنا برخواسته استاد سمندریان چند سالی در آموزشگاه ایشان تدریس می‌کردم و شناخت خوبی نسبت به حانم روستا داشتم دوستان از جشنواره فیلم فجر زنگ زدند و گفتند که ایشان تمایل دارند که فیلم بزرگداشت را تو بسازی و من هم با کمال میل پذیرفتم.

سجادی در خصوص این فیلم بزرگداشت گفت: عنوان این فیلم “حمیدِ هـُـما” است و مدت زمان آن هفت دقیقه است. من در هفت دقیقیه توانستم مستوره‌ای از ابعاد شخصیتی خانم روستا ارائه کنم و در مدت زمان اندک او را معرفی کنیم.

محمد علی سجادی دربارهٔ این که سینمای ایران یک شبه صاحب سینمای تجربی شده است و حضور فیلم‌های متفاوت در این بخش گفت: بی انصافی نکنید سینمای ایران بیش از این صاحب سینمای تجربی بود اما در مدیریت قبلی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هرکاری کرد به غیر از ساخت فیلم تجربی برای سینمای ایران. این پیشنهاد از سوی من به دوستان در جشنواره فیلم فجر ارائه شد تا فیلم‌هایی که فرصت حضور در بخش عمومی را ندارند در این بخش اکران شوند تا فرصت دیده شدن برای آن‌ها فراهم شود.
 

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.